Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWullum, Ole Petternb_NO
dc.contributor.authorKhoury, Emilnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:22:58Z
dc.date.available2014-12-19T12:22:58Z
dc.date.created2013-03-13nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier610909nb_NO
dc.identifierntnudaim:8360nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241188
dc.description.abstractMusikkbransjen har i løpet av de siste årene opplevd større endringer knyttet til formidling av musikk. Enkeltartister har gjort seg mer tilgjengelige og bidratt til å danne et komplisert bilde av et tilsynelatende mettet marked. Samtidig har folks bruksvaner påvirket etterspørselen av tradisjonelle musikkformater og åpnet for nye muligheter innen salg og distribusjon. Bransjen har, i styring av ledende selskaper, i mindre grad benyttet seg av designstrategiske verktøy og lenge opptrådt passivt i forhold til å følge slike endringer. Det anses av den grunn som interessant å se hvordan mindre plateselskapers posisjon kan tilrettelegges for å kunne ta steg i retning av morgendagens behov.Denne oppgaven vil, med utgangspunkt i det trondheimsbaserte plateselskapet Riot Factory, se på mindre, uavhengige plateselskapers rolle og potensial knyttet til formidling av musikkopplevelser. En analytisk designprosess skal søke å belyse den uavhengige aktørens posisjon i dagens musikkbransje, og derav danne grunnlag for visualisering av potensielle satsningsområder. Hovedvekten vil i denne oppgaven ligge på visuell fremstilling.Målet for oppgaven er å utforske muligheter for formidling av musikk. Dette dreier seg i hovedsak ikke om å lage en strategi for effektivisering av salg og markedsføring, men i stedet om hvordan plateselskaper og deres artister kan formidle musikk på en ærlig måte.Resultatet er to case studier for hvordan visuelle fremstillinger kan bidra til skape unike musikkopplevelser.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for produktdesignnb_NO
dc.subjectntnudaim:8360no_NO
dc.subjectMTDESIG Industriell designno_NO
dc.subjectProduktdesignno_NO
dc.titleDesigntaktikk for uavhengige plateselskapers artist- og musikkformidlingnb_NO
dc.title.alternativeDesign tactics to promote artists and music of the independent record label industrynb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktdesignnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel