Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOritsland, Trond Arenb_NO
dc.contributor.authorSkaaden, Marianb_NO
dc.contributor.authorReehorst, Emmy Helenenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T12:22:57Z
dc.date.available2014-12-19T12:22:57Z
dc.date.created2013-03-13nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier610886nb_NO
dc.identifierntnudaim:8456nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/241182
dc.description.abstractBakgrunn for oppgaven Formålet til Visit Norway er å selge Norge som reisedestinasjon til både nordmenn og utenlandske turister. Visitnorway.com er hovedmarkedsføringskanalen for norsk reiseliv og inneholder i dag over 24 000 reiselivsprodukter. Et produkt kan være alt fra en overnatting, en inngangsbillett til et museum eller en naturopplevelse. Visitnorway.com ønsker å øke kvaliteten på produktinformasjonen som presenteres for potensielle kundegrupper. Produktinformasjon av høy kvalitet er med på å selge reiselivsprodukter og profilere Norge som reisedestinasjon. I dag har en stor andel produkter mangelfull og utdatert informasjon, noe som reduserer produktkvaliteten og brukeropplevelsen. For oss er en indikator på god produktkvalitet at turisten har tilstrekkelig informasjon til å ta en kjøpsavgjørelse. For at dette skal være mulig må opplevelsen av produktet være positiv og alle nødvendige opplysninger være korrekte. En positiv opplevelse oppnås gjennom gode bilder og en god, inspirerende beskrivelse av produktet. Oppgavens innhold Introduksjon Innformasjonsinnhenting og analyse Konseptutvikling og brukertesting Prototypeutvikling og detaljering Refleksjon Oppgaven går ut på å utforme en interaktiv digital prototype gjennom en iterativ, brukersentrert designprosess. Mål (i prioritert rekkefølge): 1. Forbedre brukeropplevelsen for destinasjonene ved å gjøre det enklere å registrere og oppdatere produktinformasjon. 2. Kartlegge og optimalisere informasjonsflyten fra tilbyder til turist (visitnorway.com) 3. Forbedre brukeropplevelsen på visitnorway.com ved å øke kvaliteten på produktinformasjonen. Resultater Prosjektet har vært en prosess hvor brukeren, destinasjonene, har stått i sentrum. Brukerinvolveringen gjennom prosjektet har i stor grad vært med på å forme prosessen og designet av grensesnittet. Prosjektet har kartlagt og visualisert informasjonsflyten fra tilbyder til visitnorway.com. Det har også blitt utviklet et administrasjonsgrensesnitt for håndtering av produktinformasjon som skal publiseres i flere kanaler på nett. Grensesnittets hovedfunksjoner omfatter innhenting, registrering og oppdatering av produktinformasjon. Ved å vise gode eksempler og gi påminnelser om nødvendige oppdateringer, vil man forhåpentligvis sikre at den publiserte informasjonen er så oppdatert og korrekt som mulig. Grensesnittet har fokus på å motivere og forenkle arbeidsflyten til destinasjonene.nb_NO
dc.languagenobnb_NO
dc.publisherInstitutt for produktdesignnb_NO
dc.titleInteraktiv løsning for fremstilling av reiselivsprodukter: Administrasjonsgrensesnitt for publisering av norske reiselivsprodukter på nettnb_NO
dc.title.alternativeInteractive solution for presenting travel productsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber116nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for produktdesignnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel