Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLager Vestberg, Nina
dc.contributor.authorBjørndahl, Erika
dc.date.accessioned2016-09-12T07:40:27Z
dc.date.available2016-09-12T07:40:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2406028
dc.description.abstractBlogg har de siste årene utmerket seg som et medium egnet for reklame, hvor populære bloggere kan tjene store summer gjennom å skrive om ulike produkter og tjenester på sine blogger. Reklamen må hele tiden fornye seg for å nå ut til et publikum som blir utsatt for reklame utallige ganger hver dag. Hvordan har så bloggere gjort seg verdifulle for markedsføring? Er det noe som skiller bloggformatet fra andre medium? Oppgaven diskuterer hvordan bloggformatet tøyer oppfatningen av hva som oppleves som reklame, og tilnærmer seg problemstillingen gjennom analyser av tre store norske motebloggere. Moteblogg er en sjanger hvor selve temaet det blogges om, er produkter som skal selges. Dette er med på å gjøre motebloggen spesielt interessant som eksempel, da grensen mellom reklame og ikke-reklame blir vanskelig å oppfatte da fremstillingsmåten av innholde t i bloggen ikke forandrer seg.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNU
dc.subjectmotebloggnb_NO
dc.titleReklame i blogginnlegg: En studie om hvordan bloggformatet tøyer oppfattelsen av reklamenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel