• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklame i blogginnlegg: En studie om hvordan bloggformatet tøyer oppfattelsen av reklame

Bjørndahl, Erika
Master thesis
Thumbnail
Åpne
MASTER_PDF-1.pdf (15.64Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2406028
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [660]
Sammendrag
Blogg har de siste årene utmerket seg som et medium egnet for reklame, hvor populære bloggere kan tjene store summer gjennom å skrive om ulike produkter og tjenester på sine blogger. Reklamen må hele tiden fornye seg for å nå ut til et publikum som blir utsatt for reklame utallige ganger hver dag. Hvordan har så bloggere gjort seg verdifulle for markedsføring? Er det noe som skiller bloggformatet fra andre medium? Oppgaven diskuterer hvordan bloggformatet tøyer oppfatningen av hva som oppleves som reklame, og tilnærmer seg problemstillingen gjennom analyser av tre store norske motebloggere. Moteblogg er en sjanger hvor selve temaet det blogges om, er produkter som skal selges. Dette er med på å gjøre motebloggen spesielt interessant som eksempel, da grensen mellom reklame og ikke-reklame blir vanskelig å oppfatte da fremstillingsmåten av innholde t i bloggen ikke forandrer seg.
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit