Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEide, Kristin Melum
dc.contributor.authorSkifjeld, Hege
dc.date.accessioned2016-08-26T08:58:04Z
dc.date.available2016-08-26T08:58:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401948
dc.description.abstractI denne masteroppgaven blir det undersøkt i hvilken grad morsmålet hemmer eller fremmer tilegnelse av subjektskravet og V2-kravet i norsk som andrespråk. Det har først og fremst vært relevant å se på hvordan de strukturelle forskjellene mellom informantspråkene påvirker læringsløyper hos de ulike informantgruppene. Resultatene ble analysert i lys av andrespråksteorien "Full transfer, Full aksess", samtidig som jeg valgte å benytte meg av GB-versjonen av prinsipp- og parameterteorien. Mine resultat samsvarte i noen grad med tidligere studier, men likevel viste mine resultat en rekke overraskende funn som verken samsvarte med tidligere studier eller teorien som lå til grunn.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectnorsk som andrespråknb_NO
dc.subjectsyntaksnb_NO
dc.title"Jeg kunne ingen norsk, da kom jeg til Norge" : en studie om tilegnelse av subjektskravet og V2-kravet i norsk som andrespråknb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Nordic languages: 018nb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel