dc.contributor.advisor | Eide, Kristin Melum | |
dc.contributor.author | Skifjeld, Hege | |
dc.date.accessioned | 2016-08-26T08:58:04Z | |
dc.date.available | 2016-08-26T08:58:04Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2401948 | |
dc.description.abstract | I denne masteroppgaven blir det undersøkt i hvilken grad morsmålet hemmer eller fremmer tilegnelse av subjektskravet og V2-kravet i norsk som andrespråk. Det har først og fremst vært relevant å se på hvordan de strukturelle forskjellene mellom informantspråkene påvirker læringsløyper hos de ulike informantgruppene. Resultatene ble analysert i lys av andrespråksteorien "Full transfer, Full aksess", samtidig som jeg valgte å benytte meg av GB-versjonen av prinsipp- og parameterteorien. Mine resultat samsvarte i noen grad med tidligere studier, men likevel viste mine resultat en rekke overraskende funn som verken samsvarte med tidligere studier eller teorien som lå til grunn. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.subject | norsk som andrespråk | nb_NO |
dc.subject | syntaks | nb_NO |
dc.title | "Jeg kunne ingen norsk, da kom jeg til Norge" : en studie om tilegnelse av subjektskravet og V2-kravet i norsk som andrespråk | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Nordic languages: 018 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 67 | nb_NO |