Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHøiseth, Marikken
dc.contributor.authorKandal, Silje
dc.date.accessioned2016-04-07T14:00:37Z
dc.date.available2016-04-07T14:00:37Z
dc.date.created2016-01-25
dc.date.issued2016
dc.identifierntnudaim:14179
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2384526
dc.description.abstractBAKGRUNN Oppgaven ble igangsatt på initiativ fra statlige NAV og Prosjekt Brukerdialog v/Trude Hole. Bakgrunnen for oppgaven var at NAV ønsket hjelp til å utforske målgruppen Unge nyutdannede jobbsøkere fra høyere utdannelse, og hvilke tjenester NAV kan tilby for å nå ut til og skape verdi for denne brukergruppen. MÅL Målet med oppgaven er å levere verdifulle tjenestekonsept for NAV som svarer på behov og problemområder hos nyutdannede arbeidssøkere, og som kan gjøre NAV til en mer attraktiv tjenestetilbyder for denne målgruppen. METODE I oppgaven har tankesettet og metodikken som ligger til grunn for tjenestedesign blitt benyttet. Herunder har metoder som dybdeintervjuer, shadowing, tjenestesafari, kundereisen, service blueprint, value proposition design, workshop, tjenesteprototyping, brukertesting og co-creation vært sentrale. Oppgaven har hatt en brukersentrert, smidig og praktisk tilnærming med et tett samarbeid med brukeren og NAV underveis. RESULTAT Oppgaven har resultert i en omfattende innsiktsanalyse av brukerens behov og problemområder, og NAVs nåværende posisjon hos målgruppen. Videre har dagens tjenestetilbud til brukergruppen hos NAV og eksterne tjenestetilbydere blitt analysert, og det ble avdekket et gap mellom behov og tjenestetilbud. Leveransen består av to tjenestekonsepter for NAV som svarer på behov og problemområder hos brukeren som ikke blir dekket i tilstrekkelig grad av NAV og det eksterne markedet. De to tjenestekonseptene som blir presentert kan realiseres hver for seg, men vil sammen skape en helhetlig god brukeropplevelse for målgruppen i både det fysiske og digitale møtet med NAV. Videre gis det anbefalinger til endringer for å skape en bedre brukeropplevelse i NAVs eksisterende tjenester.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectIndustriell design, Interaksjonsdesign
dc.titleTjenestedesign for NAV rettet mot nyutdannede arbeidssøkere - En praktisk tilnærming til et bedre tjenestetilbud hos NAV for nyutdannede jobbsøkere uten krav på ytelser
dc.typeMaster thesis
dc.source.pagenumber360


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel