Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAmundgård, Eli Lie
dc.date.accessioned2016-02-02T12:45:34Z
dc.date.available2016-02-02T12:45:34Z
dc.date.issued2016-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2375701
dc.description.abstractI denne studien har eg undersøkt korleis elevar på to forskjellige vidaregåande skuler på forskjellige stader i Noreg held seg til forskjellige omgrep knytt til demokrati og statsdanningar. Elevane fekk spørsmål om tema i samanheng med Egypt, hendingane i landet etter den arabiske våren, og om Midtøsten som geografisk område. I undersøkinga har eg i hovudsak brukt kvalitativ metode og gruppeintervju, supplert av observasjon av elevane medan dei diskuterte seg imellom. Problemstillinga mi er: Kva forstår norske elevar i vidaregåande skule av det som har skjedd i det politiske landskapet i Egypt i høve til omgrepa kupp, demokrati og demokratisering aktualisert av hendingar under den arabiske våren? Korleis syn og forståing har norske elevar for Midtøsten som eit politisk og geografisk område? Ut i frå problemstillinga stilte eg tre forskingsspørsmål: 1. Korleis forstår elevane det geografiske området Midtøsten (for eksempel plassere land og kven som styrer/har styrt landa)? 2. Korleis forstår elevane dei demokratiske tilhøva i Egypt? 3. Korleis forstår elevane demokratiutvikling i Egypt i høve til kupp-omgrepet? a. Skil elevane mellom omgrepa ”militærkupp”, ”statskupp” og ”demokratisk kupp”? b. Korleis forstår elevane kupp-omgrepa i høve til demokratisering under den arabiske våren? Elevane hadde kjennskap til det geografiske Midtøsten. Dei identifiserte ulike land som dei meinte låg i Midtøsten og kom med grunngjeving til vala, her trakk dei linjer til den arabiske våren og inkluderte Nord Afrika som ein del av Midtøsten på grunn av likskapane mellom landa. Elevane hadde derimot vanskar med å plassere statsleiarane til riktig land, dei fleste gruppene klarte statsleiarane som hadde vore mest i nyheitsbilete, men resten meinte dei var vanskeleg. Ingen av elevane meinte demokratiet hadde ei god stilling i Egypt og dei meinte eit val der vanskeleg kunne vere demokratisk. Undersøkinga viste også variasjon i høve til omgrepsforståing til elevane, men det var ein gjennomgåande tendens til at dei kunne forklare omgrepa med eiga ord utan bruk av fakta basert kunnskap. Vanskelegast var ”statskupp” og ”demokrati”, mens alle elevane hadde gjort seg opp ei meining om ”demokratisk kupp” Det var eit komplisert tema å diskutere og utan det tilsendte informasjonsskrivet trur eg det hadde vore vanskeleg for fleire av elevane å diskutere dei ulike omgrepa. Kunnskapen dei hadde om Midtøsten trur eg dei ville kome fram uavhengig av dette informasjonsskrivetnb_NO
dc.description.abstractIn this research I have examined how students in two separate high schools, with two survey groups each, in different locations in Norway, understand distinctive concepts in connection to coups and democracy. The students were asked questions about topics including Egypt, occurrences in the nation in wake of the Arab Spring, and the Middle East as a geographical region. This has been a primarily qualitative research with group interviews and observations of the students debating among themselves. My research question is as follows: What are Norwegian high school students’ understanding of the political landscape in Egypt regarding concepts like coup, democracy, democratization and the challenges surrounding these? What kind of knowledge and understanding do the students have about Middle East political geography? Based on this I further asked the following questions: 1. How do the students understand the Middle East as a geographical region (e.g. displaying the different states on the map, knowing the current and former leaders)? 2. How do the students understand the democratic circumstances in Egypt? 3. How do the students understand the democratic progress in Egypt in relation to the concept of coups? a. Do the students distinguish between the concepts of “military coup”, “coup d’état” and “democratic coup d’état”? b. How do the students understand the concepts of coups in relation to the democratization in the Arab Spring? The students expressed knowledge of the geographical Middle East. They identified different states that they argued should be placed in the area in a political sense, related this to the Arab Spring, and included North Africa in the Middle East based on the similarities between the states. Connecting the leaders to the their respective states proved to be more difficult though; the majority of the students managed to correctly place the most media profiled leaders, but had trouble placing the others. The consensus among the students was that democracy does not have a strong position in Egypt; they argued that their elections hardly could be 8 categorized as democratic. The research also showed varying degrees of the understanding of concepts, but still a general tendency to manage to explain them in their own words without the use of fact based knowledge. “Coup d’état” and “democracy” were the most demanding concepts to explain, while all the students had an idea on “democratic coup d’état” A complicated subject for debate, without the information letter I sense that discussing these concepts would have been even more arduous for the students. That said, in my view their knowledge surrounding the Middle East would still have manifested itself, a lack of the information letter notwithstandingnb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.titleEin demokratisk vår - i Midtøsten? - Ei kvalitativ undersøking av norske elevar si forståing av demokratisk utvikling - med kupp i Egypt som empirisk bakteppe.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel