Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorWang, Alf Inge
dc.contributor.authorOlseng, Jonas
dc.contributor.authorNielsen, Jon Magnus
dc.date.accessioned2015-10-09T14:01:28Z
dc.date.available2015-10-09T14:01:28Z
dc.date.created2015-06-10
dc.date.issued2015
dc.identifierntnudaim:13236
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2353578
dc.description.abstractDenne masteroppgaven ser på hvilke løsninger som finnes for flerspiller mobilspill og fokuserer på en metode kalt "time-shifting". Vi vil presentere en "time-shifted" quiz-applikasjon som vi utviklet til Android for å teste på brukere, presentere resultatene fra testene og foreslå videre arbeid innen feltet "time-shifting". Vi vil også se på hvor villige testerne er til å bruke "time-shifted" spill i utdanning. Applikasjonen ble utviklet ved hjelp av HTML5, JavaScript og Parse for raskt progresjon. Applikasjonen kan spilles mot andre spillere og/eller mot bots basert på andre spillere uten at spilleren vet hvem som er en bot og hvem som ikke er det. Spillerne kan også utfordre vennene sine til å spille samme quiz som de gjorde. Vi brukte resultatene fra testene for å se hvordan "time-shifted" spilling påvirker innlevelsen og gleden av et spill sammenlignet med de mer vanlige enkelt- og flerspillerspillene. Resultatene fra testene viser at folk generelt er positive til "time-shifting" og at det er potensiale til å utvikle det videre. Testerne hadde også problemer med å skille "time-shifted" spillere fra ekte spillere, som videre støtter opp om at "time-shifting" er noe som burde utvikles videre i fremtiden. Det er viktig å tenke på at det er mer sannsynlig at "time-shifting" blir en ny sjanger innen spill enn at det skal ta over for sjangre som allerede eksisterer, som enkeltspiller og sanntids flerspiller.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.subjectDatateknologi, Software
dc.title[Game-based Learning] The Knowledge Challenge Game
dc.typeMaster thesis
dc.source.pagenumber202


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel