dc.contributor.advisor | Bruland, Amund | nb_NO |
dc.contributor.author | Bråteng, Jørn Melheim | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T11:32:35Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T11:32:35Z | |
dc.date.created | 2013-12-21 | nb_NO |
dc.date.issued | 2013 | nb_NO |
dc.identifier | 682043 | nb_NO |
dc.identifier | ntnudaim:9208 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/232774 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne masteroppgaven var å belyse sentrale aspekter ved etablering av en tunnel under Hardangervidda. For å gjøre dette har denne rapporten gått gjennom, utarbeidet og fremstilt et helhetlig grunnlag nødvendig for å fastslå hvor en tunnel kan ligge og hvor mye ressurser som vil gå med for å bygge den. Med utgangspunkt i denne informasjonen er det foreslått flere forskjellige traséer, i tillegg til at det er utarbeidet tid- og kostnadsestimater for de alternativene som er foreslått. | nb_NO |
dc.language | nob | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for bygg, anlegg og transport | nb_NO |
dc.title | Tunnel under Hardangervidda: Vurdering av drivemetode og traséplassering | nb_NO |
dc.title.alternative | Tunnel under the Hardanger Plateau | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 107 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi, Institutt for bygg, anlegg og transport | nb_NO |