• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for psykologi på tittel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • Blar i Institutt for psykologi på tittel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for psykologi
  • Blar i Institutt for psykologi på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for psykologi på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 980-999 av 1965

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Langtidseffekten av intensiv inneliggende behandling av tvangslidelse: En behandlingsstudie 

      Dahl, Siri (Master thesis, 2013)
      Dette er den første behandlingsstudien som undersøker langtidseffekten (seks måneder) av intensiv inneliggende ERP-behandling gitt til et stort utvalg pasienter med tvangslidelse (obsessive-compulsive disorder, OCD) (N=108). ...
    • Langtidsfriskhet - et godt mål på arbeidstakernes helsetilstand?: En prediktiv studie blant arbeidstakerne på Hydro Sunndal. 

      Rostad, Ingrid Steen (Master thesis, 2011)
      Arbeidslivsforskning har lenge vært fokusert på hvilke faktorer som har negative helsemessige konsekvenser for individet, hva som forårsaker fravær og hvilke konsekvenser dette har for bedriften. Med denne undersøkelsen ...
    • Lay and professional practical driver training in Norway: A comparison of subject matter content and traffic safety outcomes 

      Tronsmoen, Torbjørn (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:291, Doctoral thesis, 2011)
      This thesis examines differences between formal and informal practical pre-licence driver training with regard to content, amount, and other didactical properties and associations with variables such as safety attitudes, ...
    • Lean : en katalysator for kunnskapsdeling : en kvalitativ studie av fremmede og hemmende faktorer for kunnskapsdeling blant fagarbeidere 

      Bjørdal, Aslak Lædre (Master thesis, 2017)
      Kunnskap regnes i dag som en av de viktigste strategiske ressursene for en organisasjon, og som en kilde til verdiskaping og konkurransedyktighet. Tidligere studier har undersøkt hvorfor kunnskap er viktig for organisasjoner, ...
    • Ledelse av multinasjonale besetninger i norsk shipping : en kvalitativ tilnærming til ledelse 

      Åsheim, Eirin (Master thesis, 2015)
      Formålet med denne kvalitative studien var å undersøke hvor sentralt nasjonal kultur var i ledelse av besetninger med to eller flere nasjonaliteter i et norsk shippingselskap. For å besvare problemstillingen var jeg i ...
    • Ledelse i praksis - hva gjør de dyktige lederne? - En kvalitativ studie av dyktige lederes ledelsespraksis 

      Giske, Trine Gjørtz (Master thesis, 2017)
      På hvilken måte organisatoriske ledere oppfører seg, har vist seg å være en robust prediktor for ansattes psykologiske og fysiske velvære. Dette gjelder spesielt hvordan de samhandler med – og håndterer sine medarbeidere. ...
    • Lederes opplevelse av sin kommunikative rolle under omstilling : en kvalitativ studie av lederes utfordringer med og håndtering av arbeidet tilknyttet sin kommunikative rolle under omstilling 

      Hagen, Elise Rivenes (Master thesis, 2017)
      Lederen utgjør nøkkelspilleren for hvorvidt en organisasjon klarer å tilpasse seg et arbeidsliv kjennetegnet av enorm utvikling. Forskning tyder på at mye av årsaken til at omstillingsprosesser tenderer å feile, skyldes ...
    • Lesing i den norske skolen 

      Engebretsen, Marte Bergan (Master thesis, 2017)
      For å kunne ta del i kunnskapssamfunnet er det avgjørende å utvikle gode leseferdigheter. I Norge er det ingen felles leseopplæringsmetode før etter andreklasse, som fører til stor metodefrihet for skoler og lærere. At én ...
    • Letter-Sound Knowledge: Exploring Gender Differences in Children When They Start School Regarding Knowledge of Large Letters, Small Letters, Sound Large Letters, and Sound Small Letters 

      Sigmundsson, Hermundur; Eriksen, Adrian Dybfest; Storm Ofteland, Greta; Haga, Monika (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This study explored whether there is a gender difference in letter-sound knowledge when children start at school. 485 children aged 5–6 years completed assessment of letter-sound knowledge, i.e., large letters; sound of ...
    • Let’s Graduate – A thematic analysis of the Let’s Play phenomenon 

      Fjællingsdal, Kristoffer (Master thesis, 2014)
      A thematic analysis was conducted in order to reveal and identify central themes composing the motivational aspects of the popular Let’s Play media phenomenon. Nine informants with various connections to Let’s Plays were ...
    • Let’s talk about sustainability 

      Sol-Andrea Ness (Master thesis, 2020)
      Tidligere forskning viser til at bærekraft kan være et emne som er komplisert å kommunisere, samt at dette kan påvirke individuell anspenthet Formålet med denne oppgaven var dermed å utforske hvordan medlemmer av en ...
    • Life history theory, metacognition and rumination in a normal population 

      Ovesen, Camilla (Master thesis, 2019)
      The aim of the present study was to investigate how Life history theory and Metacognitive theory describes variation in depressive symptoms and rumination in a normal population. The study is based on an online survey, ...
    • Life stress as a determinant of emotional well-being: development and validation of a Spanish-Language Checklist of Stressful Life Events 

      Rios, Roxanna Morote; Hjemdal, Odin; Uribe, Patricia Martinez; Corveleyn, Jozef (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Objectives: To develop a screening instrument for investigating the prevalence and impact of stressful life events in Spanish-speaking Peruvian adults. Background: Researchers have demonstrated the causal connection between ...
    • Life-work interference for students : technology as a contributing factor 

      Aanby, Gerd-Ragnhild (Master thesis, 2017)
      Boundary theory states that we separate the different domains in our lives, our work life and our spare time. This is often used to describe how we separate the domains, and with what effect the interference of the domains ...
    • Life.... but how to live it?: En fenomenologisk - eksistensiell tilnærming til psykisk lidelse og psykoterapi 

      Grindheim, Øyvind Kyrre (Master thesis, 2010)
      Hovedoppgaven presenterer og drøfter en fenomenologisk – eksistensiell tilnærming til psykisk lidelse og psykoterapi. Behovet for en slik tilnærming grunner hovedsakelig i den medisinske modellens utilstrekkelighet i forhold ...
    • Lifestyle predictors of successful aging: A 20-year prospective HUNT study 

      Bosnes, Ingunn; Nordahl, Hans Morten; Stordal, Eystein; Bosnes, Ole; Myklebust, Tor Åge; Almkvist, Ove (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Background Lifestyle factors predicting successful aging as a unified concept or as separate components of successful aging are important for understanding healthy aging, interventions and preventions. The main objective ...
    • Like barn leker best?: Kvalitativ studie av medarbeideres opplevelse av hva som påvirkeer interetniske relasjoner på arbeidsplassen 

      Nyhus, Ingvild (Master thesis, 2011)
      Økende innvandring og flere innvandrere inn på arbeidsmarkedet påvirker dagens samfunn, og tidligere forskning har vist at det eksisterer motstridende funn på hvordan dette påvirker arbeidsstaben og organisasjonen. Denne ...
    • Likheter og forskjeller mellom Barlows transdiagnostiske tilnærming til psykiske lidelser og basal eksponeringsterapi 

      Lindstad, Aksel (Master thesis, 2014)
      Det dukker stadig opp nye behandlingsmodeller. Et premiss for en vitenskapelig fundert utvikling av psykologifaget er at teoretiske antakelser i disse modellene knyttes til empiri og/eller undersøkes empirisk. Denne ...
    • Limited co-localization of microbleeds and microstructural changes after severe traumatic brain injury 

      Andreasen, Sara Hesby; Andersen, Kasper Winter; Conde, Virginia; Dyrby, Tim Bjørn; Puonti, Oula Tapio; Kammersgaard, Lars Peter; Madsen, Camilla Gøbel; Madsen, Kristoffer Hougaard; Poulsen, Ingrid; Siebner, Hartwig Roman (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Severe traumatic brain injury (TBI) produces shearing forces on long-range axons and brain vessels, causing axonal and vascular injury. To examine whether microbleeds and axonal injury co-localize after TBI, we performed ...
    • Limiting climate change: What's most worth doing? 

      Stern, Paul C.; Wolske, Kimberly S. (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Wynes and Nicholas (2017 Environ. Res. Lett. 12 074024) claim that some of the most important actions individuals can take to mitigate climate change have been overlooked, particularly in educational messages for adolescents, ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit