Blar i Institutt for lærerutdanning på tittel
Viser treff 2492-2511 av 3400
-
Ramme inn eller følge langs fortauene: Om verden og litteraturen i litteraturvitenskapen
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Rammer for skriveopplæring? - En studie av situerte skrivehendelser på 4.trinn
(Master thesis, 2018) -
Rammer for skriving. En kvalitativ kasusstudie av fjerdeklassingers bruk av skriverammer.
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative kasusstudien, som er skrevet innenfor rammene til forsknings- og utviklingsprosjektet PRANO ved NTNU, undersøker vi hvordan en gruppe fjerdeklassinger bruker skriverammer i et skriveforløp der elevene ... -
Rammer for skriving. En kvalitativ kasusstudie av fjerdeklassingers bruk av skriverammer.
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative kasusstudien, som er skrevet innenfor rammene til forsknings- og utviklingsprosjektet PRANO ved NTNU, undersøker vi hvordan en gruppe fjerdeklassinger bruker skriverammer i et skriveforløp der elevene ... -
Rap in the EAL classroom
(Bachelor thesis, 2021)This paper discusses how rapping can be used as a tool to improve student motivation and by extension oral fluency in an English additional language (EAL) classroom. The paper discusses prosody and phonetics in connection ... -
Rapport fra utviklingsprosjektet Dynamisk områdeemne – kvalitet i yrkesfaglærerutdanningen
(Research report, 2024)Rapporten presenterer resultatene fra et utviklingsprosjekt i områdeemnet LÆR1000 på Institutt for lærerutdanning, NTNU, i samarbeid med lærerutdannere med samme interesse for bedre koordinering og økt kvalitet i undervisning ... -
Rapport som tankeavslørende dokumentasjon i en modellfremkallende aktivitet.
(Master thesis, 2019) -
Rask bokstavlæring som grunnlag for lesing og skriving
(Master thesis, 2017)En viktig motivasjon for denne studien er en økende interesse for å løfte frem verdien av en raskere introduksjon av bokstavene slik at de kan tas i bruk som et verktøy av elevene. Mitt syn på rask bokstavinnlæring er ... -
A rational continuum: Legal and cultural abortion narratives in Trump's America
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Since Trump has taken office, the right to abortion is under threat. The composition of the Supreme Court can change quickly, giving the President opportunity to appoint justices he views as like-minded. This article ... -
Rayleigh-Schrödinger Perturbation Theory and Nonadditive Thermodynamics
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Physical chemists reconcile the empirical theory of classical thermodynamics with the quantum nature of matter and energy when they recover thermodynamics from a statistical mechanical treatment of the individual particles’ ... -
Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet
(Research report, 2015)Denne rapporten presenterer resultatene fra et kvalitativt forskningsprosjekt om rådgiverrollen. Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra Utdanningsforbundet, av forskere ved SINTEF, NTNU og IRIS. ... -
Råking i svømme- og livredningsopplæringen
(Master thesis, 2022)Dette er en masteroppgave i kroppsøvingsfaget på grunnskolelærerutdanningen 5.-10. trinn ved NTNU. Oppgavens tematikk er svømme- og livredningsopplæring, og oppgaven undersøker hvordan elever på ungdomstrinnet opplever og ... -
Re-posing the Question: Shakespeare in/and Education
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Reading the Paintings—Watching the Poems: Toward the Post-Media Inquiry With Networked City Textualities
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The article explores rhizomatic poetic practices of Medellín-based graffiti artist Señor Ok. His work is the city revealed as a relational, multidimensional texture. It transforms striated urban space to smooth by bringing ... -
Realfagsatsning: Interesse, rekruttering og kompetanse - Seks læreres oppfattning av realfagsatsninga i Trondheim og Sør-Trøndelag
(Master thesis, 2015)I denne masteroppgaven er det undersøkt hvordan realfaglærere opplever at det satses på realfag i skolen ut fra hovedmålene i Kunnskapsdepartementets strategiplan Realfag for framtida. Perioden for strategiplanen er nå ... -
Realizing data-driven changes and teacher agency in upper secondary schools through formative interventions
(Chapter, 2019)This chapter report on a Norwegian developmental work research (DWR) project conducted by schools and a university. The project, which utilized a school-based approach aimed to develop professional assessment literacy. ... -
Realizing orbit categories as stable module categories: a complete classification
(Journal article; Peer reviewed, 2017)We classify all triangulated orbit categories of path-algebras of Dynkin diagrams that are triangle equivalent to a stable module category of a representation-finite self-injective standard algebra. For each triangulated ... -
The receiving end: Namibian educators’ perceptions of international student exchange from the Global North
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This article explores Namibian cooperating partners’ perceptions of receiving pre-service teachers on international practicums. The article focuses on what they perceive as the main benefits and challenges of receiving the ... -
The reconstruction of physical education teachers: A critical discourse analysis of regulative texts
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In 2008, the Norwegian Directorate for Education and Training implemented a new circular with directives for water activities in schools and with a call for testing teachers’ water competence. This circular seems to align ... -
Reduced grading in assessment: A scoping review
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Increasingly, educators are adopting reduced grading practices to enhance the desired or lessen the undesired aspects of assessment. This review traces the scholarly origins of reduced grading and maps research on the ...