Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Voksnes læring"
Viser treff 1-8 av 8
-
«Å ta steget videre» - En kvalitativ studie om hvilke læringsmuligheter som kan komme til uttrykk i kommenterede egenkjøring i trafikklærerutdanningen
(Master thesis, 2018)Problemstillingen for denne kvalitative studie er hvilke læringsmuligheter som kommer til uttrykk i metoden kommenterende egenkjøring i trafikklærerutdanningen. Analysen viser 16 ulike læringsmuligheter for metoden ... -
En kvalitativ studie av hvordan studieveiledere ved et norsk universitet opplever egne muligheter og vilkår for læring og utvikling på arbeidsplassen
(Master thesis, 2018)Dagens samfunn utvikler seg i raskt tempo, og en konsekvens av dette er at nyutdannede ikke lenger er ferdig utlært. Dette har ført til at arbeidsplassen har overtatt noen av utdanningsinstitusjonens oppgaver, som læring ... -
En kvalitativ studie av læreres opplevelser med skolers tilrettelegging for utvikling av lærerollen i forbindelse med ungdomsbedrift
(Master thesis, 2018)Denne studien belyser læreres opplevelser av hvordan skolen legger til rette for utvikling av lærerrollen, i forbindelse med entreprenørskapsfaget Ungdomsbedrift. Hensikten med studien er å undersøke hvordan skoler gjennom ... -
Medarbeiderdrevet innovasjon i praksis - En Q-metodisk studie av ansattes opplevelse av å ta initiativ til utvikling av egen arbeidsplass
(Master thesis, 2018)Denne studien handler om medarbeiderdrevet innovasjon og om involvering av ansatte i forbedringsarbeid og utviklingsaktiviteter. Formålet med studien har vært å undersøke hvordan ansatte opplever å ta initiativ til utvikling ... -
Mellomleders opplevelse av organisasjonsendring - En Q-metodologisk studie av hvordan mellomledere i Trondheim kommune opplever organisasjonsendring
(Master thesis, 2018)Denne studien undersøker mellomledere i Trondheim kommune sin subjektive opplevelse av organisasjonsendringen som er gjennomført i forbindelse med «Prosjekt helhetlig ledelse». Hensikten med studien har vært å få en utvidet ... -
Muntlige korrektive tilbakemeldinger i andrespråksundervisning - Praksis i undervisning i norsk som andrespråk
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven belyser læreres praksis med hensyn til bruk av muntlige korrektive tilbakemeldinger i andrespråksundervisningen. Målet er å undersøke om det finnes mønster i bruk av tilbakemeldinger, og om lærere ... -
Opplevd medvirkning eller skinnprosess? En Q-metodologisk studie om hvordan de ansatte ved et helseforetak opplever en endringsprosess
(Master thesis, 2018)En seksjon ved et offentlig helseforetak skulle endelig få flytte inn i et etterlengtet nybygg, og fire avdelinger skulle bli til en. Gjennom denne studien har jeg hatt som mål å finne ut av de ansattes opplevelsen av denne ... -
''Ungdom har mye spørsmål, de er frittalende, jeg må finne denne kunnskapen'' - En kvalitativ studie av hvordan voksne minoritetsspråklige elever opplever opplæringen i ordinær videregående skole
(Master thesis, 2018)Mange av innvandrerne som kommer til Norge, kommer hit uten fullført utdanning. Noen har utdanning fra hjemlandet som ikke er relevant for å få arbeid i Norge. Flere velger derfor å ta videregående opplæring, og noen velger ...