Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Subject "Master i rådgivingsvitenskap"
Now showing items 1-3 of 3
-
''Å støtte kriserammede på veien gjennom krisen'' - En kvalitativ studie om fagpersoners erfaringer med å bruke psykologisk debriefing i krisearbeid
(Master thesis, 2017)Ulike hendelser som plutselige ulykker, alvorlig sykdom, voldserfaring, voldtekt, katastrofe, terror, politisk forfølgelse eller krig kan utløse kriser eller traumer hos menneskene som rammes. Psykologisk debriefing er en ... -
Kvalitet i fagopplæring i Trondheim kommune - En kvalitativ studie av lærlinger og veiledere sin opplevelse av hvilken betydning arbeidsallianse har for lærlingens faglige og personlige utvikling i veiledningen
(Master thesis, 2017)Denne studien har hatt til hensikt å studere hvilken betydning arbeidsallianse mellom lærling og veileder har for lærlingens opplevelse av faglig og personlig utvikling i veiledningen. Arbeidsalliansen har blitt målt ut ... -
Studenters subjektive opplevelse av rådgivning - Hvilke subjektive erfaringer og syn har studenter med rådgivning på sine studiesider, og hvilke aspekter er relevante for en positiv opplevelse av rådgivning? En Q-metodologisk undersøkelse
(Master thesis, 2017)Formålet med denne undersøkelsen er å skape innsikt i rådgivning fra et klientperspektiv, gjennom å utforske studenters subjektive syn på rådgivningen på sine studiesteder. I denne sammenheng fremheves aspekter som skaper ...