• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Author "Aarsand, Pål"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-16 of 16

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • “And then it’s my turn”: Negotiating participation in tablet activities in early childhood education and care 

      Aarsand, Pål; Sørenssen, Ingvild Kvale (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The article explores the sociomaterial organization of preschool children’s digital literacy activities, focusing on how participant positions are enacted and distributed. The data material consists of 70 hours of ...
    • Barns deltakelse i lek: En kvalitativ studie om hvordan barn med funksjonsnedsettelse uten verbalt talespråk deltar i lek sammen med funksjonsfriske barn i barnehagen 

      Heglum, Toril (Master thesis, 2013)
      I denne studien har jeg sett på samhandling i lek mellom barn med funksjonsnedsettelse uten verbalt talespråk og funksjonsfriske barn i barnehagen. Fokuset har vært på barns forhandling om deltakelse i leken, lekens ...
    • Beyond binaries: Enacting agency in video observations in ECEC 

      Sørenssen, Ingvild Kvale; Aarsand, Pål; Hoveid, Marit Honerød (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The focus on children’s voices and experiences has been a substantial part of childhood studies. Research with children is closely linked to the idea of children as agents rather than seeing them as passive objects. In ...
    • Bymiljøet som læringsarena. En videografisk studie av barn og voksnes bruk av bymiljøet. 

      Dahle, Monica Reberg (Master thesis, 2020)
      Studien tar for seg barns bruk av bymiljøer, hvor interaksjon mellom barna og ulike elementer i bymiljøet analyseres. Bakgrunnen for studien er et ønske om å utvikle mer kunnskap om byrommet som læringsarena. Tematikken ...
    • Categorization Activities in Norwegian Preschools: Digital Tools in Identifying, Articulating, and Assessing 

      Aarsand, Pål (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      The article explores digital literacy practices in children’s everyday lives at Norwegian preschools and some of the ways in which young children appropriate basic digital literacy skills through guided participation in ...
    • ''Den normale eleven'' - Et sosialkonstruktivistisk perspektiv på læreres forventning til eleven på 1.trinn 

      Lien, Anne-Marthe (Master thesis, 2016)
    • Digitalt verktøy i barnehagen - En kvalitativ studie av barns bruk av nettbrett i barnehagen som medie for lek og læring 

      Gonzalez Arriaga, Veronica (Master thesis, 2017)
    • Down syndrom og fysisk aktivitet: En kvalitativ studie om tilpasset opplæring i kroppsøving for elever med Down syndrom 

      Bøe, Line Engen (Master thesis, 2012)
      Bakgrunn: Diagnosen Down syndrom vekket min interesse første gang da jeg var i praksis på et helsesportsenter, under min bachelor utdanning i kroppsøving. Det var en person med denne diagnosen og jeg ble fort nysgjerrig ...
    • Hva er digital danning? En eksplorerende genealogi 

      Kvitberg, Vårin Terum (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne masteroppgaven er å gi et innblikk i det historiske framspringet av digital danningsbegrepet. Begrepets stamme er danning og tematikken i denne oppgaven kretser rundt prefikset ‘digital’: hvordan har ...
    • “Move over, I will find Jerusalem”: Artifacts in game design in classrooms 

      Øygardslia, Kristine; Aarsand, Pål (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      When game design is conducted in classrooms as a learning activity, the students usually have digital, as well as traditional, artifacts available. This article looks at how students organize the use of different artifacts ...
    • Preparing for and entering school 

      Schanke, Tuva (Doctoral theses at NTNU;2019:176, Doctoral thesis, 2019)
      Sammendrag Denne studien omhandlet barns deltakelse i skoleforberedende aktiviteter (SFA) i barnehage og utvalgte aktiviteter i første trinn. Det sentrale var å utforske interaksjoner mellom barna (5-6-åringer) og ...
    • Situated Collaboration and Problem Solving in Young Children’s Digital Game Play 

      Danby, Susan; Evaldsson, Ann-Carita; Melander, Helen; Aarsand, Pål (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Collaboration is an important aspect of social activity associated with young children's digital gameplay. Children organise their participation as they communicate with and support one another, through sharing knowledge ...
    • Skolevegring og selvoppfatning 

      Sveggen, Kirsti Birkelund (Master thesis, 2013)
    • Students as Game Designers: Exploring collaborative game-based learning activities in the classroom 

      Øygardslia, Kristine (Doctoral theses at NTNU;2018:176, Doctoral thesis, 2018)
      Sammendrag: Dataspill er en viktig del av barn og unges fritid. Hva hender om spilldesign introduseres som en læringsaktivitet i klasserommet? Dette spørsmålet blir utforsket i denne avhandlingen. Studien baserer seg ...
    • Tilrettelegging av læringsmiljø - En kvalitativ studie av hvordan lærere arbeider med å skape relasjoner i klasserommet 

      Tetlimo, Julie (Master thesis, 2021)
      Denne studien omhandler hvordan læreren tilrettelegger for læringsmiljø gjennom relasjonsarbeid i klasserommet. I den sammenheng rettes det søkelys mot lærerens fortellinger, resonnement og ideer om hvordan de arbeider med ...
    • Å gjøre kjønn i barnehagen - En kvalitativ studie av barns sosiale samspill og bruk av populærkultur i konstruksjon av kjønn 

      Wadel, Hanne (Master thesis, 2016)

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit