Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289"
Viser treff 21-25 av 25
-
Tilbake til røttene : en sammenlignende studie av RBK i 1999 og 2015
(Master thesis, 2016)I denne studien har jeg sett på fellestrekk og ulikheter mellom Rosenborgs dobbeltmestre fra 1999 og 2015. Perspektivet har ligget på kultur, samhandling, relasjoner og ledelse. Studien har vært komparativ, og omfattet ... -
Tilbakemelding : en gave : en kvalitativ studie av hvordan fire tidligere rådgivningsstudenter med fullført mastergrad i rådgivningsvitenskap ved NTNU opplever spenningen mellom sin kvalifikasjonsrelevante og sin yrkesrelevante kompetanse
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteravhandlingen har vært å få økt innsikt i hva tidligere rådgivningsstudenter ved NTNU opplever å ha tilegnet seg av kompetanse gjennom masterstudiet, og hvordan denne oppleves i møte med deres ... -
Vurdering i veiledning : en studie av veilederkopsets (portefølje 2014/15) arbeid i to utvalgte kommuner, med fokus på veisøkeres tanker omkring nytte og relevans, etter gjennomført veiledning
(Master thesis, 2015)Staten har visse forventninger til kvalitet i skolen, men selv om det kan sies noe konkret omkring skolens oppgave og funksjon i samfunnet, er det ikke like lett å gi en klar oppskrift på hvordan man skal nærme seg de ulike ... -
Å si fra i dialog : en Q-metodologisk undersøkelse av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra i dialog med kolleger og ledere
(Master thesis, 2015)Målet med oppgaven har vært å gi et bidrag til å forstå mer av hvordan helsepersonell i sykehjem opplever det å si fra- i dialog. Er det noe som hemmer eller fremmer det å si fra i dialog med kolleger og ledere? Opplever ... -
Åpen linje
(Master thesis, 2015)ÅPEN LINJE omhandler fenomenet empatisk lytting innenfor en leders arena. Empatisk lytting betyr først og fremst å kunne lytte med forståelse til en annen persons opplevelser. Problemformuleringen er: Hvordan opplever ...