Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på emneord "ADHD"
Viser treff 1-3 av 3
-
ADHD og traume : er det på tide med en ny forklaringsmodell for ADHD som inkluderer traumeperspektivet?
(Master thesis, 2016)De siste 30 årene har det vært økt fokus på Attention-Deficit-Hyperacive-Disorder (ADHD) som forklaringsmodell for barns vansker. ADHD er kjent som en biologisk diagnose, med en genetisk årsak. Symptomene forklares av ... -
Barn med atferdsvansker i uterommet : "Skal vi ut?" : en kvalitativ studie av tre pedagogers erfaringer om hvilken betydning det kan ha for barn med atferdsvansker i barnehagen å få benytte uterommet i samhandling med andre
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven har søkelyset vært rettet mot barn med atferdsvansker i uterommet. Målet med studien har vært å søke etter erfaringer om hvilken betydning det kan ha for barn med atferdsvansker å få benytte uterommet i ...