Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 6994-7013 av 13915
-
Kohesjon i landslag
(Master thesis, 2023)Hovedformålet ved studien var å undersøke treneres opplevelse og beskrivelse av fenomenet kohesjon i landslag. Åtte landslagstrenere fra både individuelle idretter og lagidretter ble intervjuet. Intervjuguiden var forankret ... -
Kokk, alltid kokk – Fagtradisjon, uniformering og dannelse av identitet
(Master thesis, 2019)Denne masteravhandlingen er en del av studiet Master i fag- og yrkesdidaktikk ved NTNU, og bygger på et feltarbeid gjort ved kokkelinja ved Restaurant og matfag på en videregående skole i Midt- Norge. Det er gjort et ... -
Kollega - Leder - Kollega: En studie av valgt lederskap: Instituttledernes egen opplevelse av instituttlederrollen ved NTNU
(Master thesis, 2013)Dette er en masteravhandling, i organisasjon og ledelse ved NTNU, om valgt ledelse. Valgt ledelse er en vanlig ledelsesform i organisasjoner, styrer og ledelsen ved en del norske universiteter. Denne oppgavens forskningsobjekt ... -
"Kollegaene mine er grunnen til at jeg gleder meg til å dra på jobben hver dag" - En fenomonologisk studie av hvordan kollegastøtte påvirker trivsel og engasjement
(Master thesis, 2014)Jeg har i denne oppgaven sett på hvordan kollegaer opplever at de gir hverandre motivasjon. Mitt utgangspunkt var problemstillingen: "Hvordan opplever medarbeidere at kollegastøtte påvirker trivsel og engasjement på ... -
Kollegaveiledning i gruppe - "å lære å lære sammen"
(Master thesis, 2021)Som pedagog og i arbeidet med mennesker blir man aldri ferdig utlært, og dette gjelder også for trafikklærere. Våre erfaringer og vår tolkning av det vi ser er subjektive ifølge Inger Ulleberg (2018), og dette gjør at vi ... -
Kollegaveiledning i gruppe - "å lære å lære sammen"
(Master thesis, 2021)Som pedagog og i arbeidet med mennesker blir man aldri ferdig utlært, og dette gjelder også for trafikklærere. Våre erfaringer og vår tolkning av det vi ser er subjektive ifølge Inger Ulleberg (2018), og dette gjør at vi ... -
Kollektiv endring og partssamarbeid : begrepers opphav og forankring, med utgangspunkt i læreplanen til prosjekt TK-Utvikling
(Master thesis, 2018)Masteroppgaven sikter på å besvare to problemstillinger. Den ene handler om hvor noen utvalgte nøkkelbegreper fra Læreplanen til prosjektet TK-Utvikling stammer fra. Den andre handler om hvor forankret disse nøkkelbegrepene ... -
Kollektiv kreativitet : en etnografisk studie av DIGS coworkingspace
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven har sitt utspring i en sosiologisk nysgjerrighet knyttet til hvordan fellesskap er mulig på tvers av fagretninger og mål. Fokuset på innovasjon her til lands øker stadig i takt med en innsikt om at ... -
Kollektiv transport : ny offentlig styring i Trondheims bybuss
(Master thesis, 2014) -
Kollektive læringsprosesser som utfordrer kunnskapshorisonten - En mikroetnografisk studie av et lærerteam og deres erfaringer med kollektive læringsprosesser
(Master thesis, 2016)Som tittelen tilsier, har hensikten med denne studien vært å studere hvilke erfaringer et utvalg lærere har gjort seg gjennom arbeid med kollektive læringsprosesser. Den nasjonale satsningen Ungdomstrinn i utvikling og ... -
Kollektivt entreprenørskap i Altiplano i Peru
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Collective entrepreneurship in the Altiplano of Peru -
Kollektivt samarbeid for å fremme innovasjon - Kvantitativ studie: sammenhengen mellom sosial kapital, kunnskapsdeling og innovasjonsevne
(Master thesis, 2018)−Formål Formålet med oppgaven er å besvare problemstillingen «Hvordan påvirker sosial kapital enorganisasjons evne til kunnskapsdeling og innovasjon?» Det ble definert treforskningsspørsmål for å besvare den overordnede ... -
Kombinasjon av fotballsatsing og skolegang på offentlig videregående skole En kvalitativ studie av unge fotballspilleres erfaring av å kombinere videregående skole og satsing på en fotballkarriere
(Master thesis, 2023)Det økte fokuset på utvikling av toppidrettsutøvere har gjort det viktig å tilrettelegge for de som kombinerer toppidrettssatsing med skolegang. Målet med studien er å få innblikk i hvordan unge fotballspillere erfarer å ... -
Kombinasjon av idrettssatsing og skolegang på videregående skole
(Master thesis, 2022)Denne studien er en casestudie av et spesifikt dual career utviklingsmiljø for talentfulle fotballspillere på en videregående skole i Møre og Romsdal. Gjennom fire fokusgruppeintervju får man innblikk i trenernes, lærernes, ... -
Kombinasjonen av idrett og skole - En kvantitativ undersøkelse av idrettselever ved bredde- og toppidrettslinjer
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteroppgaven er å identifisere hvilke atletiske og akademiske faktorer som påvirker idrettselevers evne til å kombinere skole og idrett. Utviklingsmodellen til Wylleman og Lavallee (2004) blir brukt ... -
"Kombinasjonsideen" : en kvalitativ intervjustudie av opplevelsen av relasjonelt samspill som påvirkningsfaktor for kreative prosesser i team
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven omhandler temaene kreativitet, relasjonelt samspill og team. Problemstillingen tar sikte på å legge til rette for økt innsikt i hvordan opplevelsen av det relasjonelle samspillet i team kan påvirke ... -
Kombinatorikk og argumentasjon i begynneropplæringen
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative studien ønsker vi å utforske og belyse temaene kombinatorikk og argumentasjon i begynneropplæringen. Hensikten med forskningen er å undersøke hvilke strategier elever på 2. trinn bruker i problemløsni ... -
Kombinatorikk og argumentasjon i begynneropplæringen
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative studien ønsker vi å utforske og belyse temaene kombinatorikk og argumentasjon i begynneropplæringen. Hensikten med forskningen er å undersøke hvilke strategier elever på 2. trinn bruker i problemløsni ... -
Kommentarer til plan for utvikling av skolen i Sør-Odal fram mot 2020
(Research report, 2014) -
Kommersielle løsninger på skolerelaterte problematikker
(Master thesis, 2023)Denne masterstudien skriver seg inn i et aktuelt forskningsfelt, hvor det rettes et kritisk søkelys mot innføringen av pedagogiske konsept, deres faglige og verdimessige fundament. Studien belyser tematikken som del av en ...