• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for språk og litteratur på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Blar i Institutt for språk og litteratur på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Blar i Institutt for språk og litteratur på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for språk og litteratur på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 1794

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Three children, two languages: the role of code selection in organizing conversation 

      Guldal, Tale Margrethe (Doctoral thesis, 1997)
    • Old Norse Word Order and Information Structure 

      Haugan, Jens (Doctoral thesis, 2000)
      The present work is a study of Old Norse word order and information structure. I am not the first one who has tried to take a closer look at Old Norse word order. To mention only a few of the earliest major works concentrating ...
    • What's in a word?: Studies in phonosemantics 

      Magnus, Margaret (Doctoral thesis, 2001)
      The notion that there is a regular correlation between the form of aword and its meaning is, of course, controversial. In this dissertation my intention has been to shed light on that controversy by conducting a variety ...
    • Marginalia : femininiteten som undertekst : en litteraturvitenskapeligavhandling om Jonas Lies roman Familien paa Gilje. Et Interiør fra Firtiaarene (1883) 

      Mæleng, Per (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181, Doctoral thesis, 2001)
    • Confronting Past and Present: Postcolonial Realities and Representations in Five Plays by Frank McGuinness 

      Rossing, Nina (Master thesis, 2001)
    • Hvordan kan døve og tunghørte barn bli gode lesere og skrivere? 

      Holm, Astri (HiST ALT rapport, Research report, 2001)
    • Tekststrukturens innvirkning på leseforståelsen 

      Torvatn, Anne Charlotte (Doctoral thesis, 2002)
      I den norske grunnskolen og videregående skolen finnes det i dag om lag 815 000 elever. De aller fleste av disse elevene leser lærebøker i det daglige. Når man tenker seg at også lærerne som underviser disse elevene, leser ...
    • Norwegian modals 

      Eide, Kristin M. (Doctoral thesis, 2002)
      The subject of this dissertation is Norwegian modal verbs, modal auxiliaries or, if one prefers, simply modals. The term modals will be employed in this dissertation, since this term, unlike the other two, is not inherently ...
    • Tid, landskap, erfaring - om den norske livsverden i Dag Solstads forfatterskap. 

      Krogstad, Atle (Doctoral thesis, 2002)
      Avhandlingen tar utgangspunkt i landskaps- og stedsbeskrivelser i et utvalg av Dag Solstads noveller, kortprosatekster og romaner fra 1965-99. Avhandlingen viser hvordan de skiftende figurasjonene av landskap og omgivelser ...
    • Ein vestnorsk intonasjonsfonologi 

      Abrahamsen, Jardar Eggesbø (Doctoral thesis, 2003)
      Avhandlinga tek føre seg tonal fonologi, med hovudvekt på intonasjonsfonologi, men òg litt metrisk fonologi. Utgangspunktet for studien er sunnmørsk. TBU i sunnmørsk er mora. Den leksikalske tonen ved tonelag 2 er etablert ...
    • Undersøkelse av knutepunktskoler for hørselshemmede 

      Berge, Sigrid Slettebakk; Holm, Astri; Dons, Carl Fredrik; Ekeland, Jon (HiST ALT notat;5-2003, Working paper, 2003)
      Det Kongelige Utdannings- og Forskningsdepartement har gitt Læringssenteret oppdrag å undersøke knutepunktskolene for hørselshemmede elever på videregående nivå. Oppdraget ble formidlet videre til Høgskolen i Sør-Trøndelag, ...
    • Tegnspråktolkens handlinger 

      Berge, Sigrid Slettebakk; Karlsdóttir, Ragnheidur (Skriftserien Klasseromsforskning;14, Book, 2003)
    • Kommunikative praksiser i visuelt orienterte klasserom: En studie av et tilrettelagt opplegg for døve lærerstudenter 

      Hansen, Aase Lyngvær (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:132, Doctoral thesis, 2005)
      Den overordna målsettingen med denne studien er å undersøke læringsmiljøet for døve lærerstudenter som tar sin profesjonsutdanning ved et studium på en av landets høgskoler. Jeg søker kunnskap om hvordan tilrettelegging ...
    • Cochleaimplantat i et tospråklig og etisk perspektiv 

      Kermit, Patrick; Holm, Astri; Mjøen, Odd Morten (HiST ALT rapport, Research report, 2005)
      Bakgrunnen for prosjektet som beskrives i denne rapporten er ønsket om å kunne vurdere deler av den pågående diskusjonen om cochleaimplantat (”CI”). CI er den mest avanserte teknologiske nyvinning innen hørselstekniske ...
    • Den flerbunnete treningssamtalen : en studie av samtaler mellom pasient og student fra sykepleier- og medisinerutdanning 

      Thomassen, Gøril (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:61, Doctoral thesis, 2005)
      Mitt utgangspunkt for denne studien er en spesiell interesse for profesjonell kommunikasjon og for kommunikasjonstrening i helsefag. Interessen har ført til et samarbeid med de ansvarlige for kommunikasjonstreningen ved ...
    • « Det er ikkje eit museumsspråk – det har noko med framtida å gjera »: ei sosiolingvistisk undersøking av revitaliseringa av sørsamisk 

      Johansen, Inger (Master thesis, 2006)
      I denne masteravhandlinga gjer eg ein freistnad på å dokumentere og å forstå den språklege revitaliseringsprosessen av sørsamisk språk. Eg har teke i bruk kjeldemateriale om det sørsamiske samfunnet, og eg har gjennomført ...
    • Symbole et miroir - nature et paysage dans Un roi sans divertissement de Jean Giono 

      Haugen, Marius Warholm (Master thesis, 2006)
    • Døv ungdom og identitetsutvikling i det senmoderne 

      Moen, Bente Bolme (HiST ALT rapport, Research report, 2006)
    • Potpurri som genrepraksis i Voltaires sene filosofiske fortellinger 

      Danielsen, Camilla Kolstad (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:220, Doctoral thesis, 2006)
    • Lexical encoding of verbs in English and Bulgarian 

      Dekova, Rositsa (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:226, Doctoral thesis, 2006)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit