Show simple item record

dc.contributor.authorVik, Magnus Bjerke
dc.contributor.authorSporaland, Asbjørn
dc.date.accessioned2014-08-06T08:03:18Z
dc.date.available2014-08-06T08:03:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/216763
dc.description.abstractENGLISH: Pyroeis is a 2D action exploration game for PC that uses a custom built engine to send the player to Mars as an astronaut. Players will explore the mysterious caves and creatures below the planet’s surface. The game features procedurally generated caves and content in an infinite world, where the terrain can be destroyed. To move through the caves, the astronaut uses a jetpack. When exploring the caves, they will encounter varying terrain formation and biota. Hostile alien monsters will attack them, so to defend themselves a set of guns are available. The guns can be upgraded by creating gems from dust found in the world. Using a set of equipment, they can destroy caves, provide light in the world, and heal themselves. This document describes the process of making Pyroeis from the idea, to the final result. Game design, technical design, implementation, user testing, and deployment are discussed. The game expands upon an engine created for a previous project.nb_NO
dc.description.abstractNORSK: Pyroeis er et 2D action exploration spill hvor spilleren er en astronaut på Mars. Spillet bruker en spesialbyget spillmotor. Spillerenes oppdrag er å utforske hulene i bakken på planeten. Spillets verden er prosedyrisk generert og evig. Verden kan ødelegges av spilleren ved å kaste bomber. Navigasjon gjennom verden skjer ved bruk av en jetpack. Spillerens reise inn i planeten vil ta dem gjennom et variert landskap som forandres konstant. Fiendlige romvesener angriper spilleren, for å forsvare seg må spilleren bruke skytevåpen. Våpnene kan bli oppgradert ved å bruke resurser som finnes i verden. Ved å bruke bomber kan spilleren lage nye veier gjennom hulene. Lys kan brukes for at spilleren skal se hva som skjuler seg i de mørke gangene på mars. Dersom spilleren tar skade kan han helbrede seg selv ved a bruke førstehjelps skrin. Denne oppgaven beskriver prosessen for å lage Pyroeis, fra ide til et spill. Oppgaven beskriver spilldesign, teknisk design, implementering, brukertesting og distribusjon. Utvilingen av spillet videreutvikler en spillmotor som er utviklet i et tidligere prosjekt.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectVDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Informasjons- og kommunikasjonsvitenskap: 420::Databaser og multimediasystemer: 428nb_NO
dc.subjectgame programming, game design, C++nb_NO
dc.titlePyroeisnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber273nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record