Show simple item record

dc.contributor.authorFinnby, Pieta J.A. de Groot
dc.contributor.authorGundersen, Kari Marie
dc.date.accessioned2008-08-28T07:24:14Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn0806-3176
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144254
dc.description.abstractHøgskolen i Gjøvik, avdeling for helsefag har gitt 20 vekttall videreutdanning i eldreomsorg siden 1989. De første årene var utdanningen sykepleiespesifikk, etter hvert ble tilbudet tverrfaglig, og et 10 vekttall tverrfaglig studium i aldersdemens er vokst fram som et permanent tilbud i tillegg. Høsten 2000 fikk to av høgskolelektorene tilknyttet disse studiene løyve til å gjennomføre en kartleggingsundersøkelse for å få en evaluering av tidligere studenters opplevde nytte av studiet, deres arbeidsvilkår, samt deres behov for ytterligere videre- og etterutdanning. Metode: En postenquete ble sendt til samtlige uteksaminerte kandidater (N 159). Det kom 67 svar tilbake, en svarprosent på 42. Data ble analysert og tolket gjennom en ad hoc meningsgenerering, og resultatene presenteres under følgende kategorier: 1) Hvor arbeider respondentene 2) Erfaringer og opplevelser i forhold til videreutdanningen 3) Hva bidro videreutdanningen med 4) Hvilke læringsbehov har de tidligere studenter i dagen
dc.format.extent71012 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Gjøviks rapportserieen
dc.relation.ispartofseries2001:6en
dc.subjecteldreomsorgen
dc.subjectsykepleierutdanningen
dc.titleVidereutdanning i aldring og eldreomsorg, Høgskolen i Gjøvik 1989-2000 : en evaluering av praksisrelevans og kartlegging av kunnskapsbehoven
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Health service and health administration research: 806en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record