Show simple item record

dc.contributor.authorHolter, Ari Martin
dc.contributor.authorSkogli, Knut Erik
dc.contributor.authorNordengen, Einar
dc.date.accessioned2010-08-10T06:32:19Z
dc.date.available2010-08-10T06:32:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143542
dc.description.abstractI denne oppgaven ønsker vi å kartlegge maktkonsentrasjonen i dagligvarebransjen og ser på i hvilken grad andre detaljistbransjer er i ferd med å tilnærme seg den samme maktposisjonen. For å begrense oppgaven har vi valgt å sammenligne sportsbransjen og elektronikkbransjen opp mot dagligvarebransjen. Vår teoretiske tilnærming er basert på Michael E. Porters konkurranseanalyse. Vår analyse viser at de to andre bransjene ikke har kommet like langt som dagligvarebransjen når det kommer til å utnytte sin kjedemakt. Både elektronikkbransjen og sportsbransjen jobber for å komme i samme posisjon, men disse bransjene har ikke det samme vernet som dagligvarebransjen og kan derfor ikke regne med å oppnå like stor kjedemakt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectmaktkonsentrasjonen_US
dc.subjectdagligvarebransjenen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.titleMaktkonsentrasjon i norsk detaljhandelen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.source.pagenumber103 (uten E-postkorrespondanse)en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record