Show simple item record

dc.contributor.authorNyborg, Ida Kristine
dc.contributor.authorBrekke, Jørn
dc.date.accessioned2011-08-18T10:44:41Z
dc.date.available2011-08-18T10:44:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143194
dc.description.abstractNORSK: Prosjektgruppa har inngått et samarbeid med Tiger Safari AS om å lage en dokumentarfilm om Tiger og musikk i fysisk format, som samtidig skulle brukes som forskningsgrunnlag for prosjektrapporten. Dette dokumentet tar for seg problemstillingen rundt det fysisk format og digitaliseringen av musikkmarkedet. I tillegg undersøker den hvordan små bedrifter – med Tiger som eksempel – overlever i denne vanskelige bransjen utelukkende på salg av fysisk format. Rapporten stiller også spørsmål om det en sammenheng mellom små bedrifters fokus på det fysiske formatet og den siste tidens økning av vinylsalg, og hvor musikkbransjens fremtid ligger. Selv om det er produsert en dokumentarfilm i sammenheng med bacheloroppgaven vår, inngår den ikke som et hovedprodukt, men som forskningsgrunnlag. Rapporten er det endelige produktet.en_US
dc.description.abstractENGELSK: The project team has cooperated with Tiger Safari AS, making a documentary film on Tiger and music in physical formats. The film is also to be used as our research foundation for the project report. This document approaches problems concerning the physical formats in the digitalized music market. It also explores how small enterprises – using Tiger as an example – survive in the tough industry of music selling only physical discs. The report questions whether a correlation between small companies’ focus on physical formats and the recent increase in vinyl sales and finally the future of the music industry. There is a documentary produced in relation to this project, but only as research foundation. This report is the main product.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectmedieproduksjonen_US
dc.subjectdigitaliseringen_US
dc.subjectmusikkmarkeden_US
dc.subjectstreamingen_US
dc.titleFysisk format i en digital hverdag. Analyse platebutikkens skjebne i det moderne informasjonssamfunnen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Communication and distributed systems: 423en_US
dc.source.pagenumber103 s.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record