Markedsføring i utvikling
Bachelor thesis
View/ Open
Date
2012Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1201]
Abstract
NORSK: Musikkbransjen har undergått store forandringer de siste årene. Det fysiske salget har avtatt etter at muligheten for å laste ned musikk fra Internett kom. Siden 2010 har salg av
digital musikk overgått det fysiske salget, og nye løsninger som
streamingtjenester har gjort at musikkbransjens inntjening igjen er på vei oppover.
På grunn av utviklingen i salg av musikk har også
markedsføringen av dette blitt forandret. Denne rapporten
omhandler utvikling i reklame og markedsføringsbransjen og
avdekker muligheter og trusler tilknyttet nye måter å
markedsføre blant annet musikk på. ENGELSK: The music industry has seen a lot of changes over the last years. The physical sales has decreased as a consequence of the
availability of music on the Internet. Since 2010 the digital
sales have surpassed the physical sales. Streaming is a new solution that has helped raise profits in the Norwegian music industry.
Because of the development in sales, the marketing has
changed as well. This report deals with the recent development in the marketing industry and reveals the opportunities and threats connected to these new marketing methods.