Show simple item record

dc.contributor.authorHakkebo, Daniel Bakken
dc.contributor.authorOrderløkken, Mia Kamilla
dc.contributor.authorPremer, Kaja Loma Baker
dc.date.accessioned2011-08-18T09:16:15Z
dc.date.available2011-08-18T09:16:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143136
dc.description.abstractNORSK: Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med et oppdrag fra XpoMedia AS. Målet for oppgaven var å lage en markedsplan som skal hjelpe XpoMedia AS til å selge produktet XpoCulture AS med internett som markedskanal. Oppgaven skal gi oppdragsgiver og andre lesere informasjon om hvordan man kan utnytte sosiale medier til markedsføring og hvordan markedet for mobilapplikasjoner vil utvikles i nærmeste fremtid. For å nå dette målet har gruppen analysert markedet for produktet XpoCulture blant annet gjennom en spørreundersøkelse og drøftet teori rundt markedsføring gjennom sosiale medier. Deretter har gruppen kartlagt hvilket marked produktet har og hvilke tiltak bedriften bør utføre. Gruppen har konkludert med at XpoMedia AS har mulighet til å nå sitt mål vedrørende salg av XpoCulture ved å utføre de tiltak som har blitt foreslått i oppgaven.en_US
dc.description.abstractENGELSK: The bachelor project has been assigned by XpoMedia AS. The goal was to make a marketing plan to help XpoMedia AS sell their product XpoCulture using the Internet as a marketing channel. The bachelor assignment should give the employer and other readers information about how to exploit marketing through social medias and how the marked of phone applications may develop in the near future. To reach our goal we have been analyzing the market of XpoCulture by using an online survey and been discussing different theories about marketing through social media. Next we defined the product´s market and suggested ways that XpoMedia AS should take action. We have concluded that XpoMedia AS has the opportunity to reach its sales goals by following the strategy this assignment has proposed.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectmediemanagementen_US
dc.subjectsosiale medieren_US
dc.subjectinternettmarkedsføringen_US
dc.subjectmobilapplikasjonen_US
dc.titleNettbasert markedsføring av XpoCultureen_US
dc.title.alternativeInternet based marketing of XpoCultureen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Communication and distributed systems: 423en_US
dc.source.pagenumber172 s.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record