Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHalvorsen, Martin
dc.contributor.authorNarvesen, Håvard
dc.contributor.authorSagbakken, Hans Christian
dc.contributor.authorVandli, Rune
dc.date.accessioned2007-09-21T12:12:31Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143123
dc.descriptionOppdragsgiver: Innlandets vitensenteren
dc.description.abstractOppgaven har gått ut på å utvikle en prototyp av en læringssimulator for Innlandets vitensenter. [...] Målet med læringssimulatoren er å vekke medieinteressen for elever i grunnskolen.en
dc.description.abstractOppgaven har gått ut på å utvikle en prototyp av en læringssimulator for Innlandets Vitensenter. Vitensenteret skal bygge et senter hvor elever i grunnskolen skal utfordres i en aktiv læringsprosess. Senteret vil få navnet MedieEksperimentet og skal stå ferdig i 2006. Målet med læringssimulatoren er å vekke medieinteressen for elever i grunnskolen. Elevene får utdelt hver sin håndholdte PC, en såkalt PDA. Med denne PDA-en og virtuelle redaksjoner skal elevene via en kreativ prosess sette sammen en nettavis. Elevene blir delt inn i grupper og fordelt på forskjellige redaksjoner, hvor de får presentert en handling. Deretter skal elevene lage en nettavis og publisere riktige artikler i forhold til den faktiske situasjonen. Elevene må samle informasjon om situasjonen og sende dette til redaksjonen. Denne informasjonen vil være utgangspunktet for hvilke artikler som skal publiseres i nettavisen. Oppgaven med å sette sammen nettavisen skal være en kreativ prosess og resultatet vil variere fra gruppe til gruppe. Læringssimulatoren tar i bruk mye ulik teknologi der blant annet trådløs kommunikasjon mellom PDA-er og server står sentralt.no
dc.format.extent1371768 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.publisherHøgskolen i Gjøviken
dc.subjectdataen
dc.subjectsystemutviklingen
dc.subjectsimuleringen
dc.subjectmedieteknikken
dc.titleLæringssimulator: for å lære hvordan en avis lagesen
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Communication and distributed systems: 423en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel