Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKorsvold, Eirik Holm
dc.contributor.authorRøneid, Anders Nedland
dc.date.accessioned2007-06-13T08:26:08Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143113
dc.descriptionSammendrag på engelsken
dc.description.abstractNORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra grossistfirmaet HK Trading, som i dag importerer friluftsprodukter fra Nokian Footwear og Trangia til det norske markedet. De har i forbindelse med en planlagt utvidelse av bedriften sett et behov for å få kartlagt hvordan deres posisjon er i markedet og hvordan de bør fokusere driften fremover. Behovet for økt markedsføring har også meldt seg, i tillegg til et ønske om en ny grafisk profil for bedriften, inkludert blant annet ny logo og ny hjemmeside. Rapporten skal gi viktig informasjon om hvordan HK Trading i tiden fremover bør legge opp driften, basert på informasjon om blant annet bedriftens plassering i dagens marked. Bedriftens interne og eksterne arbeidsbetingelser har blitt kartlagt, og basert på dette har det blitt satt opp en oversikt over de potensielle styrker, svakheter, muligheter og trusler bedriften står opp i mot. Videre gir rapporten et konkret forslag til hvordan HK Trading bør legge opp sin nye markedsføringsstrategi, hovedsaklig basert på de økonomiske rammer som har blitt gitt. Forskjellige metoder og gjennomføringskanaler har blitt vurdert og valgt ut i fra respons og rammer i prosjektet, for å øke kjennskapen til produktene blant forbrukerne. Rapporten gir også et innsyn i HK Tradings nye grafiske profil. Det er utformet blant annet ny fargeprofil, logo, hjemmeside, annonsemateriell og visittkort til bruk for bedriften i tiden fremover.no
dc.description.abstractENGELSK: This project is carried out in cooperation with HK Trading, a wholesale company which imports outdoor gear from Nokian Footwear and Trangia for the Norwegian market. In connection with a planned expansion of the company, the owners of HK Trading wanted a survey of the relevant market. There was also an obvious need for more and better marketing, in addition to a new graphic profile, homepage and logo. Based on this, our work includes a study of both internal and external factors concerning the company. Our report outlines potential strengths, weaknesses and threats in this field of branch, and it also points out some possible answers on future management and operation of HK Trading. In addition it suggests some strategies for methodical marketing, within the economic limits given. One of the main issues of this work has been to look into how to increase the awareness and knowledge of these outdoor products among people. We have therefore looked into various methods and ways of marketing. The report also presents HK Trading’s new graphic profile. Our suggestions include a new colour scheme, a new logo and homepage, various advertising material and business cards.en
dc.format.extent15240636 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.subjectmediemanagementen
dc.subjectmarkedsføringen
dc.subjectgrafisk profilen
dc.titleMarkedsføring av friluftsprodukteren
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en
dc.subject.nsiVDP::Food science and technology: 600::Industrial and product design: 640en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel