Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBlomberg, Kate
dc.contributor.authorMehmedagic, Adis
dc.contributor.authorThirud-Gjerde, Britt Inga
dc.date.accessioned2008-06-19T09:34:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143100
dc.description.abstractNORSK: Tag Studio holder til i Kallerudlia på Gjøvik, daglig leder er Christer Futsæther. Tag ønsker å utvide bedriften utenfor og i Gjøvik og samtidig undersøke om det offentlige marked er noe de bør satse på. For å undersøke dette valgte vi å bruke kvalitativ metode med dybdeintervjuer i både det offentlige og det private markedet. I intervjuene ønsket vi også å få svar på profileringen til Tag, behovene til kundene og posisjoneringen som Tag bør bruke. Profileringen omfatter logo og slagord, da oppgavens begrensning gjør at vi ikke skal gå dypere i profileringen enn det. I markedskartleggingene er konkurrenter trukket fram og brukes til å velge posisjonering og strategi. Ved å angripe markedslederen i det offentlige marked og ved å angripe de like store konkurrentene i det private markedet, vil Tag kunne vinne kunder i begge markedene. Det må tas med i betraktningen at i det offentlige er det stenge regler for offentlige anskaffelser, noe som gjør at de fleste anskaffelser må på anbud. Dette er Tags mulighet til å få kunder fra det offentlige marked. Ved å velge et tillitsvekkende slogan, en god posisjonering og konkuransestrategi, vil Tag kunne utvide sin allerede voksende bedrift enda mer.en
dc.description.abstractENGELSK: Tag Studio is located in Kallerudlia in Gjøvik, their manager is Christer Futsæther. Tag wishes to expand the business outside and inside of Gjøvik, and furthermore wishes to survey the possibility of getting the public market as costumers. To explore their possibilities, we chose to do qualitative methods on the interviewing-process, both in the public and in the private market. In the interviews we wanted to get answer on the profiling for Tag, the customer’s needs and the positioning that Tag should use. The profiling consists of logo and slogan, since the assignment limits us from doing further research at the area. In the marketing-survey we found the competitors that challenge Tag in the market, and used them to choose the positioning and strategy. By attacking the marked-leader in the public market and by attacking the same-sized suppliers in the private market, Tag could win some costumers from both segments. It has to be considered that the public has strict rules for achieving services from suppliers; almost everything has to be in a public tender. This is Tags opportunity to achieve costumers from the public market. By choosing a trustworthy slogan, a good position and competition-strategy, Tag can expand their already growing business further more.en
dc.format.extent602901 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.subjectmarkedskartleggingen
dc.subjectbehovskartleggingen
dc.subjectprofileringen
dc.subjectposisjoneringen
dc.titleMarkedsundersøkelse - i det private og offentlige marked for Tag Studio Asen
dc.title.alternativeMarket research - in public and private enterprices for Tag Studio Asen
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel