Browsing NTNU Open by Author "Topphol, Vegard"
Now showing items 1-5 of 5
-
Analysis of a university student’s construction of a praxeology for integration tasks
Topphol, Vegard; Strømskag, Heidi (Peer reviewed; Journal article, 2024)This study utilizes the model of didactic moments from the Anthropological Theory of the Didactic to examine a university student’s praxeological work pertaining to a set of four integration tasks. The research focuses on ... -
Conditions and Constraints Governing University Students' Engagement With Integral Calculus and Mathematical Modelling: An Exploratory Inquiry
Topphol, Vegard (Doctoral theses at NTNU;2023:270, Doctoral thesis, 2023) -
The didactic transposition of the fundamental theorem of calculus
Topphol, Vegard (Peer reviewed; Journal article, 2023)Using the tools of praxeological analysis and didactical transposition analysis, the treatments of the Fundamental Theorem of Calculus in one Norwegian, Grade 13 textbook is analysed, with a particular focus on the development ... -
En prakseologisk analyse av matematikk 1T-elevers arbeid med bokstaver i algebra
Solbakken, Jørgen (Master thesis, 2024)I denne studien undersøker jeg en gruppe elever i matematikk 1T sin bruk av bokstaver i algebra. Studien skiller mellom tre forskjellige måter man behandler bokstaver på i matematikk inspirert av Ely og Adams (2012), ... -
Introduksjon av tekstbasert programmering i matematikk 1T forankret i matematikk
Føske Danielsen, Marius (Master thesis, 2024)Denne studien har som utgangspunkt utvikling, realisering og videreutvikling av undervisningsopplegg innenfor introduksjon av programmering i matematikk 1T. Gjennom analyse av utviklingsprosessen og realiseringen ved bruk ...