Blar i NTNU Open på forfatter "Tønseth, Christin"
-
"Her skal man komme med orginalemballasjen"
Grann, Ingunn (Master thesis, 2019)Arbeidsmarkedet i dag er i stadig forandringer og det kan være vanskelig for unge, lavt utdannede personer å få arbeid. Flere har utfordringer i livet og opplever å havne «utenfor» arbeidsmarkedet. Dagligvarebransjen derimot ... -
Inkludering av psykisk syke i arbeidslivet
Leth-Olsen, Siri (Master thesis, 2021)Inkludering av psykisk syke i arbeidslivet har fått et økende fokus over de siste årene. Både av økonomiske grunner -da med tanke på det at det er en stor andel som blir uføre grunnet psykiske lidelser, men også med tanke ... -
"Jeg lærer best når jeg kan "sparre" med andre og vi kan spille hverandre gode". En kvalitativ analyse av ansattes muligheter for læring og utnyttelse av kompetansen i et norsk konsern.
Arnø, Julie (Master thesis, 2021)I denne kvalitative studien har jeg undersøkt hvordan ansatte i konsern x opplever muligheter for læring og utnyttelse av kompetansen som finnes i konsernet. Formålet med undersøkelsen har vært å belyse ansattes opplevelse ... -
Klok av Skam? En kvalitativ studie av voksnes læringserfaringer gjennom å se på TV-serien Skam
Vik, Jannike (Master thesis, 2017)Livslang læring innebærer at vi lærer gjennom hele livet, på forskjellige måter og på ulike arenaer. For eksempel kan det å se på TV være en læringskontekst som kan fremme både transformativ læring og identitetsutvikling. ... -
Læring og media - En kvalitativ intervjustudie av hvordan voksne opplever og erfarer læring gjennom å se TV-seriene Farmen og Farmen Kjendis
Lange, Anita (Master thesis, 2017)Denne studien har tatt for seg hva voksne opplever og erfarer de har lært gjennom å se TVseriene Farmen og Farmen Kjendis. Hensikten med studien har vært å få en bedre forståelse og kunnskap om hva voksne opplever at de ... -
Motivasjon for førstegangstjenesten
Jensen, Martin (Master thesis, 2020)Denne studien forsøker å belyse hvilke forhold rekrutter i Forsvaret opplever som betydningsfulle for egen motivasjon for resten av førstegangstjenesten. Problemstillingen tar utgangspunkt i vernepliktiges erfaringer og ... -
Prison Education in Norway – the importance for work and life after release
Tønseth, Christin; Bergsland, Ragnhild (Journal article; Peer reviewed, 2019)Introduction: Rehabilitation through formal education has been a long-term priority in the Norwegian criminal service. The rehabilitative effect of education is meant to result in employment and thereby ensure a successful ... -
Realkompetansevurdering etter "top-down" prinsippet for kandidater i Helsearbeiderfaget. En kvalitativ studie av hvordan fagkonsulenter gjennomfører realkompetansevurderingen.
Tronshart, Toril Aastad (Master thesis, 2020)Realkompetansevurdering ble innført som en rettighet i forbindelse med Kompetansereformen, St.meld.nr.42 (1997-1998) og retten til videregående opplæring for voksne. Denne retten er regulert Opplæringsloven, §4A-3, og ... -
Tid for samarbeid? Sluttrapport fra Evaluering av implementering av sentral samarbeidsavtale AID-KS
Buland, Trond; Bungum, Brita; Tønseth, Christin; Mathiesen, Ida Holth (Research report, 2010)Evalueringen av implementeringen av den sentrale samarbeidsavtalen gjennom de fylkesvise avtalene har fulgt utviklingen i fylkene fra slutten av 2008 til utgangen av 2009. I denne perioden har samtlige fylker fått på plass ... -
''Ungdom har mye spørsmål, de er frittalende, jeg må finne denne kunnskapen'' - En kvalitativ studie av hvordan voksne minoritetsspråklige elever opplever opplæringen i ordinær videregående skole
Hammer, Hilde Aasbø (Master thesis, 2018)Mange av innvandrerne som kommer til Norge, kommer hit uten fullført utdanning. Noen har utdanning fra hjemlandet som ikke er relevant for å få arbeid i Norge. Flere velger derfor å ta videregående opplæring, og noen velger ... -
Utdanningsreformer og voksnes læring. Gap mellom intensjoner og resultater når ideologi og politikk fyller kunnskapshullene.
Tønseth, Christin (Journal article; Peer reviewed, 2019)Store utdanningsreformer kan ha mange uintenderte resultater til tross for at reformenes retorikk synliggjør velgjørende og overbevisende incentiver, samt tilsynelatende god styring og kontroll. I denne artikkelen belyses ... -
Voksne i læring: Identitetskonstruksjon i lys av Kompetansereformen
Tønseth, Christin (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:200, Doctoral thesis, 2011) -
"Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag og vil bli nå nytt æ". Skolens rådgivning i møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag.
Buland, Trond; Mathisen, Ida Holth; Mordal, Siri; Austnes-Underhaug, Randi; Tønseth, Christin (Research report, 2014)Hensikten med prosjektet er å ha et forskningsbasert bakteppe for utarbeiding av en framtidsrettet strategi for rådgivningstjenesten i de tre fylkene. Resultatene fra undersøkelsen skal ...