Blar i NTNU Open på forfatter "Supphellen, Magne"
-
Acceptable attitudes and the limits of tolerance: Understanding public attitudes to conscientious objection in healthcare
Haaland Barlaup, Astrid; Landsverk, Åse Marie; Myskja, Bjørn Kåre; Supphellen, Magne; Magelssen, Morten (Journal article; Peer reviewed, 2019)Background The public’s attitudes to conscientious objection (CO) are likely to influence political decisions about CO and trust towards healthcare systems and providers. Few studies examine the public’s attitudes in an ... -
Attitudes to prenatal screening among Norwegian citizens: liberality, ambivalence and sensitivity
Supphellen, Magne; Solberg, Berge; Haugen, Guttorm; Magelssen, Morten (Journal article; Peer reviewed, 2018)Background Norway’s liberal abortion law allows for abortion on social indications, yet access to screening for fetal abnormalities is restricted. Norwegian regulation of, and public discourse about prenatal screening and ... -
Attitudes towards assisted dying are influenced by question wording and order: a survey experiment
Magelssen, Morten; Supphellen, Magne; Nortvedt, Per; Materstvedt, Lars Johan (Journal article; Peer reviewed, 2016)Background: Surveys on attitudes towards assisted dying play an important role in informing public debate, policy and legislation. Unfortunately, surveys are often designed with insufficient attention to framing effects; ... -
The Design and Implementation of an Entrepreneurship Management System. Capturing Activity System Data from Entrepreneurship Support Programmes
Dahle, Yngve André (Doctoral theses at NTNU;2020:131, Doctoral thesis, 2020)Entrepreneurs are an important source of innovation for transformation of the industrial landscape and thus future sustainable economic growth. The relevance for top policy makers is the great effort and large investments ... -
Er norske bedrifter gode på merkeposisjonering? En analyse av formelle posisjoneringer og effekter på lønnsomhet
Krogh, Håkon Leraand (Master thesis, 2019)Sammendrag Denne artikkelen er basert på det teoretiske rammeverket «consumer-based brand equity» som presentert av Keller. Han diskuterer grunnlaget for moderne markedsføring, merkevarebygging og viktige elementer alle ... -
Etterlevelse av kjerneverdier knyttet til bærekraft i norsk oppdrettsnæring
Hansen, Martin Jæger; Sørum, Hanne Ingdal (Master thesis, 2021)Verden står overfor komplekse utfordringer knyttet til klima- og samfunnsordninger, hvor det å sikre bærekraftig utvikling er kritisk for jordens tilstand. Det forventes i større grad enn før at aktører i næringslivet tar ... -
Strategisk Orientering og Ytelse i norske oppstartsbedrifter
Eilertsen, Jonas Bastian; Valseth, Lee-Magnus Chen (Master thesis, 2018)Formålet med oppgaven har vært å undersøke hvordan strategisk orientering (SO) kan påvirke organisatorisk ytelse i norske oppstartsselskaper. Strategiske orienteringer legger føringer for bedriftens strategi og påvirker ...