Browsing NTNU Open by Author "Sundan, Jon"
Now showing items 1-7 of 7
-
Assessing Swimming Competence among Children in Physical Education, and Exploring Skill Transfer in Various Aquatic Environments
Sundan, Jon (Doctoral theses at NTNU;2025:1, Doctoral thesis, 2025)Sammendrag Svømmedyktighet, basseng, og åpent vann: En nytenkning av svømmeopplæring for å styrke sikkerheten i naturlige vannmiljøer Vann dekker 70% av jordens overflate og har gitt kloden kallenavnet den blå planet. ... -
«Det viktigste, synes jeg, er å vurdere læringspotensialet til hver enkelt elev slik at de kan utvikle seg.»: En empirisk studie av vurdering i kroppsøving på 1.-7. trinn
Fjell, Ruben (Bachelor thesis, 2019)I denne studien har jeg forsket på hvordan noen nøkkelprinsipper for formativ vurdering gjenspeiles i en kroppsøvingslærers vurderingspraksis. Problemstillingen som undersøkes i oppgaven er: Hvordan gjenspeiler vurderingspraksisen ... -
Development and Content Validation of the Swimming Competence Assessment Scale (SCAS): A Modified Delphi Study
Sundan, Jon; Haga, Monika; Lorås, Håvard Wuttudal (Peer reviewed; Journal article, 2023)The purpose of this study was to design and develop the Swimming Competence Assessment Scale (SCAS) to measure children’s aquatic skills as they align with the physical education curriculum for Norwegian primary schools. ... -
Grunnleggende ferdigheter i kroppsøving
Kartum, Sander Erik (Bachelor thesis, 2019)Hensikten med denne oppgaven var å finne ut hvordan en grunnskolelærer på 3.trinn tilpasser sin opplæring i kroppsøving for å ivareta de to grunnleggende ferdighetene regning og skriving. Jeg ville se hvilke tilpasninger ... -
Kan du lære meg å svømme?
Johansen, Martine Amalie (Bachelor thesis, 2019)Ifølge læreplanen i kroppsøving skal elever etter 4. årstrinn kunne være svømmedyktige (Utdanningsdirektoratet, 2015c). Formålet med studien er å belyse problemstillingen: Hva mener ledere ved outsourcet svømmeundervisning ... -
"Når barna beveger seg med et smil" En empirisk studie om bevegelsesglede i kroppsøving.
Hildrum, Monica (Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven rettes det fokus mot bevegelsesglede i kroppsøvingsfaget. Oppgavens problemstilling er: «Hvordan definerer tre lærere på mellomtrinnet begrepet bevegelsesglede og hvordan tilrettelegger de for bevegelsesglede ... -
Tilpasset opplæring for skoleflinke elever med høyt akademisk potensiale
Farstad, Daniel (Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har jeg forsket på tilpasset opplæring i matematikk for skoleflinke elever med høyt akademisk potensiale. Jeg har gjennomført kvalitative intervju av to skoleflinke elever med høyt akademisk potensiale i ...