Browsing NTNU Open by Author "Stock, Ingrid"
Now showing items 1-12 of 12
-
Bacheloroppgaven - hvordan skal denne sjangeren forstås? En undersøkelse av bacheloroppgavens rammebetingelser
Stock, Ingrid (Journal article; Peer reviewed, 2017)I kjølvannet av Kvalitetsreformen ble bacheloroppgaven innført på flere universiteter og høyskoler for å styrke bachelorgraden. I noen fag er oppgaven en helt ny sjanger som har ført til en del usikkerhet både blant faglærere ... -
Bruk av bærekraftsrapporter: En intervjustudie om fondsforvalteres leserperspektiv
Rogstad, Synne (Master thesis, 2022)I kjølvannet av de store klimaproblemene samfunnet står overfor og de økonomiske, sosiale og miljømessige utfordringene som disse fører med seg, har bærekraftig utvikling blitt et viktig tema innenfor de fleste samfunnsområder. ... -
Bruk av sugerørøvelsen hos personer med funksjonelle stemmevansker. En litteraturstudie om øvelsens evidensgrunnlag.
Wermuth, Eva Gullvåg Aasgaard (Master thesis, 2021)Tittel: Bruk av sugerørøvelsen hos personer med funksjonelle stemmevansker. En litteraturstudie om øvelsens evidensgrunnlag. Bakgrunn og formål: Funksjonelle stemmevansker er den vanligste kategorien av stemmevansker, ... -
Eksamen og vurdering 24 - Sluttrapport fra arbeidsgruppe ved NTNU
Torvatn, Tim Kristian Andreas; Dahl, Martha Torgeirdatter; Stock, Ingrid; Hjelle, Arild Sørum; Kjærland, Frode; Langbakk, Erik Ingve; Rønning, Vegard; Sindre, Guttorm; Solbjørg, Ole Kristen (Research report, 2024) -
Emerging disciplinary voices: Bachelor students' use of sources - between knowledge telling og knowledge transforming
Stock, Ingrid; Karsten, Andrea; Eik-Nes, Nancy Lea (Peer reviewed; Journal article, 2023)Selv om referanser er sentralt i akademisk skriving, sliter mange studenter med å bruke kilder. En av årsakene til dette kan være spenningen mange studenter opplever: på den ene siden blir de bedt om å bruke kilder (dvs. ... -
Faglig stemme i akademisk skriving: En kvalitativ undersøkelse av skrivehandlinger og kildebruk i bacheloroppgaver
Stock, Ingrid (Doctoral theses at NTNU;2019:289, Doctoral thesis, 2019)Sammendrag av avhandlingen Studenters studiehverdag er preget av mye skriving, og i mange fag er det å lykkes med skriving nesten ensbetydende med å lykkes i høyere utdanning. I løpet av studietiden har de fleste studenter ... -
Hvordan syns du selv at det gikk? En intervjustudie med et interaksjonistisk perspektiv på elevers opplevelser av muntlig eksamen i privatistsystemet.
Eikrem, Tom (Master thesis, 2023)Det norske utdanningssystemet har lange tradisjoner med å bruke eksamener i vurderingen av elever og studenter, men det diskuteres også om man bør fortsette med dagens vurderingsordninger, og eventuelt i hvilken form. ... -
Kommunikative utfordringer i filmbransjen: Intervjustudie om tverrfaglig samarbeid mellom regissør og fotograf
Aaen, Julie (Master thesis, 2022)Det å måtte arbeide og kommunisere med andre mennesker er noe de fleste av dagens arbeidsplasser krever, og særlig samarbeid mellom mennesker med ulik faglig bakgrunn og kunnskap er et essensielt element for å fremme ... -
Masterstudenten i spenningsfeltet mellom etablerte konvensjoner og utvikling av egen faglig stemme
Stock, Ingrid (Master thesis, 2010) -
Parkinson sjukdom og tale- og stemmerelatert livskvalitet - Ein litteraturstudie med vekt på subjektive opplevingar
Halleland, Sølvi Karin (Master thesis, 2018)Problemstilling: Overordna tema for prosjektet er Parkinson sjukdom (PS) og tale- og stemmerelatert livskvalitet. Problemstillinga er som følgjer: Korleis opplever personar med Parkinson sjukdom tale- og stemmerelatert ... -
Usikkerhet i tverrfaglige og midlertidige praksisfellesskap: En tematisk orientert diskursanalyse av grupperefleksjoner fra Eksperter i Team
Lund-Kristensen, Håkon (Master thesis, 2023)I dagens samfunn står man overfor en rekke komplekse og sammensatte problemstillinger som krever at personer med ulik faglig kompetanse og bakgrunn samarbeider i tverrfaglige team. Tverrfaglig samarbeidskompetanse er derfor ... -
Voice features in academic texts – A review of empirical studies
Stock, Ingrid; Eik-Nes, Nancy Lea (Journal article; Peer reviewed, 2016)The term voice is frequently used in current writing research. This review gives an overview of empirical studies which aimed to identify voice features in academic texts written by students and/or professional writers. ...