Browsing NTNU Open by Author "Standal, Rune"
Now showing items 1-4 of 4
-
Do testing, spacing, and interleaving improve exam scores among medical students? A randomized controlled trial.
Ulsaker, Håvard (Master thesis, 2023)Bakgrunn: Læringsstrategiene testing, intervaller og stokking har i flere studier vist seg å være effektive for læring og gjengivelse av kunnskap. Studiene som er utført har imidlertid ofte hatt enkle studiedesign, og de ... -
Improving assessment quality in professional higher education: Could external peer review be the answer?
Smeby, Susanne Skjervold; Lillebo, Børge; Gynnild, Vidar; Samstad, Eivind; Standal, Rune; Knobel, Heidi; Vik, Anne; Slørdahl, Tobias Schmidt (Journal article; Peer reviewed, 2019)Summative assessment in professional higher education is important for student learning and making sound decisions about advancement and certification. Despite rigorous pre-test quality assurance procedures, problematic ... -
The effects of external peer-review on multiple choice item quality in medical education
Rygg, Inga Skogvold (Master thesis, 2021)Kvalitetssikringstiltak spiller en viktig rolle i kvaliteten til vurderingsprogram, og flere studier har vist positiv effekt av intern fagfellevurdering av flervalgsoppgaver (FVO). Man mangler likevel kunnskap om effekten ... -
Utforming av læringsutbytte på emnenivå for profesjonsstudiet i medisin
Vie, Gunnhild Åberge; Grimstad, Hilde; Bakke, Ingunn; Wenzel, Hanne Gro; Standal, Rune; Flatås, Kari; Mikkelsen, Maja Elisabeth (Research report, 2021)Sluttrapport fra prosjektgruppen med mandat å utarbeide læringsutbyttebeskrivelser (LUB) på emnenivå for profesjonsstudiet i medisin i forbindelse med innføring av Forskrift om nasjonal retningslinje for medisinsutdanningen. ...