• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Skjæveland, Yngve"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-10 av 10

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • De yngste barnas behov for tilknytning som et ledd i barnehagens forebyggende arbeid: En kritisk diskursanalyse 

      Prestmo, Sissel (Master thesis, 2013)
      Temaet for oppgaven er knyttet til den stadig pågående debatten om de yngste barna i barnehagen, hvor det er blitt stilt kritiske spørsmål om hvorvidt barnehagen er bra eller ikke for de aller yngste barna. Det fremstår ...
    • Fordypningsoppgave – MGLU3511 Samfunnskritikk, medborgerskap og forskningsmetode for samfunnsfag (5-10). 

      Selsjord, Kristiane (Bachelor thesis, 2021)
      Sammendrag Denne oppgaven er knyttet til samfunnsfagemnet MGLU3511 Samfunnskritikk, medborgerskap og forskningsmetode for samfunnsfag (5-10), og har følgende problemstilling: På hvilken måte fremstilles det samiske folket ...
    • Hans Nielsen Hauge og haugianerne i lærebøker 

      Jerstad, Håkon (Bachelor thesis, 2021)
    • Hvordan legger fagfornyelsen og læreverkene opp til undervisning i personlig økonomi på ungdomsskolen? 

      Leiknes, Lars Bakken (Bachelor thesis, 2021)
      Sammendrag I denne oppgaven blir det undersøkt hvordan to lærebøker legger opp til undervisning i personlig økonomi. Det blir først gjort en analyse av hvordan læreplanen legger opp til undervisning i personlig økonomi for ...
    • Learning history in early childhood: Teaching methods and children’s understanding 

      Skjæveland, Yngve (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This article discusses the teaching of history in early childhood education and care centres and children’s understanding of history. Based on interviews with eight Norwegian early childhood education and care teachers and ...
    • Ledelse og læring i barnehagen 

      Skjæveland, Yngve; Granrusten, Per Tore; Moen, Kari Hoås; Lillemyr, Ole Fredrik (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Artikkelen diskuterer det teoretiske grunnlaget for å relatere begrepene ledelse og læring til hverandre i en barnehagesammenheng, og presenterer noen sentrale funn fra forskningsprosjektet Ledelse for læring – utfordringer ...
    • På hvilken måte påvirker ledelse prosesskvaliteten i barnehagen? 

      Moa, Vigdis; Olsen, Anne Grete Wold (Master thesis, 2014)
      Med utgangspunkt i vår interesse for ledelse i barnehagen, og et økende samfunnsmessig nasjonalt og globalt fokus på kvalitet, ønsker vi med denne forskning å synliggjøre sammenhengen mellom ledelse og prosesskvalitet. Vår ...
    • Samenes fremstilling i lærebøker 

      Sørbøen, Oda (Bachelor thesis, 2021)
    • Synet på åndssvake i et historisk lys : hvilket syn kom til uttrykk på Røstad skole i perioden 1920-1932? 

      Lejon, Hanne (Master thesis, 2015)
      Mastergradsoppgaven er skrevet med bakgrunn i formuleringen av følgende problemstilling: «Synet på åndssvake i et historisk lys» - Hvilket syn kom til uttrykk på Røstad skole i perioden 1920-1932? Utviklingshemmede har ...
    • Teknologisk nyskapning og kulturell brytning: Norsk jarnbane 1840-1880 

      Skjæveland, Yngve (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2008:205, Doctoral thesis, 2008)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit