Browsing NTNU Open by Author "Skaalvik, Cecilie"
Now showing items 1-4 of 4
-
Rektors opplevelse av egen arbeidssituasjon -Mestringsforventning, motivasjonsfaktorer og belastninger
Skaalvik, Cecilie (Doctoral theses at NTNU;2024:374, Doctoral thesis, 2024)Denne undersøkelsen retter søkelyset mot rektorer i grunnskolen og videregående skole. Fordi rektorene har en avgjørende rolle når det gjelder å forme og utvikle læringsmiljøet i skolen, men også fordi rektorrollen har ... -
Spesialundervisning og inkluderende felleskap
Rønning, Kristine (Master thesis, 2023)Tema for denne oppgaven er spesialundervisning og hvordan den fungerer sett opp mot tilpasset opplæring. Inkludering har en sentral rolle i flere politiske styringsdokument. Det kommer ikke frem hvordan dette skal utføres ... -
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education
Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann (Peer reviewed; Journal article, 2022)This study examines teacher educators’ experiences with a professional development program—the Digitalization of Primary and Lower Secondary School Teacher Education (DigGiLU) project—offered at a Norwegian teacher education ... -
Tidlig leseopplæring: Hvordan stimulere elevenes leseferdigheter og motivere for øving?
Skaalvik, Cecilie (Master thesis, 2014)