• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Sandseter, Ellen Beate Hansen"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-5 of 5

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Bevegelsesglede i barnehagen: En kvalitativ studie av 3 – 5 åringers trivsel, involvering og fysiske aktivitet i barnehagens ulike utemiljø 

      Bjørgen, Kathrine (Doctoral theses at NTNU;2017:26, Doctoral thesis, 2017)
      Dagens samfunn er på mange måter organisert slik at det motvirker en fysisk aktiv livsstil. Lavt kroppslig energiforbruk relatert til stillesittende adferd er blitt et globalt helseproblem. Barnehagen er en sentral aktør ...
    • Children’s Risky Play from an Evolutionary Perspective: The Anti-Phobic Effects of Thrilling Experiences 

      Sandseter, Ellen Beate Hansen; Kennair, Leif Edward Ottesen (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      This theoretical article views children’s risky play from an evolutionary perspective, addressing specific evolutionary functions and especially the anti-phobic effects of risky play. According to the non-associative theory, ...
    • ”Det er jo helt forferdelig at det ventes med ting til ungene begynner på skolen”: En kvalitativ undersøkelse av førskolelærere om mobbing og forebyggende arbeid 

      Bjørseth, Lillian (Master thesis, 2013)
      Denne mastergradsavhandlingen, som har fått tittelen ”Det er jo helt forferdelig at det ventes med ting til ungene begynner på skolen”, er et resultat av en kvalitativ undersøkelse som baseres på informasjon fra fire ...
    • Jevnaldringsavvisninger og empati i barns lek og samspill. En hermeneutisk-fenomenologisk studie 

      Nergaard, Kari (Doktoravhandlinger ved NTNU;2020:70, Doctoral thesis, 2020)
      Studiens overordnede hensikt har vært å bidra med kunnskap om hvordan jevnaldringsavvisninger og utestenging fra lek i barnehagen oppleves, og hvordan barn forstår empati, som et kunnskapsbidrag til hvordan barnehagen kan ...
    • Scaryfunny: A Qualitative Study of Risky Play Among Preschool Children 

      Sandseter, Ellen Beate Hansen (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:69, Doctoral thesis, 2010)
      Risky play seems to be a natural part of children’s play and action, and children seek out chances for engaging in challenging and thrilling play wherever they are. During the last few centuries this has brought on a ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit