• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Raanes, Eli"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-13 av 13

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Access to Interaction and Context Through Situated Descriptions: A Study of Interpreting for Deafblind Persons 

      Raanes, Eli (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      This article focuses on how to provide environmental descriptions of the context with the intent of creating access to information and dialogical participation for deafblind persons. Multimodal interaction is needed to ...
    • Andre språk i Noreg 

      Bull, Tove; Karlsen, Espen; Raanes, Eli; Theil, Rolf (Chapter, 2018)
    • At man mestrer noe gir en skikkelig god følelse 

      Falmår, Maja Kristine (Master thesis, 2020)
      Temaet for denne studien er deltagelse i idretten RaceRunning. Hensikten har vært å bidra med en økt forståelse for hvordan unge mennesker med nedsatt bevegelsesevne, opplever at idretten påvirker deres selvoppfatning. Jeg ...
    • "Det handler ikke bare om språklæring": En flercasestudie av hvordan lærere og skoleledere i to kommuner beskriver sine erfaringer med ulike rammefaktorers innvirkning på organisering og gjennomføring av særskilt norskopplæring 

      Garås, Ingrid Strand (Master thesis, 2021)
      Temaet i denne flercasestudien er hvordan lærere og skoleledere i to kommuner beskriver sine erfaringer av ulike rammefaktorers innvirkning på organisering og gjennomføring av særskilt norskopplæring. Mye av utgangspunktet ...
    • "Det øynene ikke ser og ørene ikke hører": En kvalitativ intervjustudie om døvblindes opplevelse av å bruke haptiske signaler i samhandling med andre 

      Skåren, Anne-Lise (Master thesis, 2011)
      Denne kvalitative intervjustudien setter fokus på voksne døvblindes opplevelser med å bruke haptiske signaler. Problemstillingen er formulert som følger: Hvordan opplever døvblinde å bruke haptiske signaler i samhandling ...
    • Døve på slutten av 1800-tallet - en språklig og kulturell gruppering? 

      Raanes, Eli (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      “Språkmeldingen”, Stortingsmelding 35 (2007–2008) anerkjenner norsk tegnspråk som en del av den norske kulturarv. Hvilke spor finnes av tegnspråkbruk tilbake til slutten av 1800-tallet? Ut fra noen sentrale kilder fra siste ...
    • Intersubjective understanding in interpreted table conversations for deafblind persons 

      Raanes, Eli; Berge, Sigrid Slettebakk (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The question to be raised in this study is how shared understanding can be established in interpreter-mediated group dialogues for deafblind persons. The study is based on an analysis of video recordings from a restaurant ...
    • Motivasjon blant elever med dysleksi i videregående skole: betydningen av å ha en «saying» 

      Utvær, Hanne Therese (Master thesis, 2021)
      Elevmedvirkning er sentralt i Læreplanverket for Kunnskapsløftet, og begrepet har fått en sentral plass i læreplanenes overordnet del (Utdanningsdirektoratet, 2017). Flere studier, både nasjonalt og internasjonalt, setter ...
    • Spesialpedagogers erfaringer knyttet til organiseringen av en inkluderende spesialundervisning 

      Bakken, Silje (Master thesis, 2020)
      I denne kvalitative studien har jeg intervjuet spesialpedagoger på tre ulike skoler. Formålet var å få innblikk i deres synspunkter og erfaringer knyttet til hvordan spesialundervisningen er organisert for å ivareta en ...
    • Tegnrom og taktilt tegnspråk 

      Raanes, Eli (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Denne artikkelen handler om døvblindes taktile tegnspråk. Brukere av taktilt tegnspråk avleser språket i den taktile modaliteten gjennom følesans og berøring. Temaet i artikkelen er avgrenset til en analyse av bruken av ...
    • Tegnspråklæreres bakgrunn, kompetanse og erfaringer med ulike utdanningsprogram 

      Raanes, Eli (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Norsk tegnspråk (NTS) har en nær 200-årig historie. Språket har utviklet seg i skolemiljø og ved andre arenaer der døve barn og voksne har deltatt. I St.meld. nr. 35 (2007–2008) stadfestes statusen til NTS som et av språkene ...
    • Use of Haptic Signals in Interaction with deaf-blind persons 

      Raanes, Eli (Chapter, 2020)
    • Å gripe inntrykk og uttrykk Interaksjon og meningsdanning i døvblindes samtaler: En studie av et utvalg dialoger på taktilt norsk tegnspråk 

      Raanes, Eli (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:143, Doctoral thesis, 2006)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit