Blar i NTNU Open på forfatter "Normann, Anita"
-
A Phenomenological Study on Students' Perceptions of the Benefits and Challenges of Student-Created Videos
Segredo Benincasa, Gabriela (Master thesis, 2021)Denne studien undersøkte elevane si oppfatning av fordelane og utfordringane ved laging av studentproduserte videoar som læringsverktøy i etterkant av tre korte videoprosjekt. Deltakarane var 37 elevar frå tre ulike ... -
Digital storytelling in second language learning: A qualitative study on students’ reflections on potentials for learning
Normann, Anita (Master thesis, 2011)This study focuses on the educational use of digital storytelling within second language learning from an emic perspective. Digital storytelling, which can be described as a combination of the old storytelling tradition ... -
Exploring peer feedback as a method in the ESL primary school writing classroom.
Dale, Ingeborg Møkkelgjerd (Master thesis, 2019)Denne studien undersøker hvordan norske barneskoleelever tar i bruk medelevvurdering i et skriveprosjekt i engelsk. Medelevvurdering er ikke forskriftsfestet krav i opplæringsloven, men Utdanningsdirektoratet anbefaler det ... -
From speech bubbles to script: How can graphic novels and Readers Theatre be used as multimodal approaches to adapted teaching for reluctant readers in English enrichment?
Dehls, Minna Alina (Master thesis, 2020)I faget engelsk fordypning oppfatter mange lærere og elever kompetansemålene å være utenfor rekkevidde for mange elever. Kompetansemålene antyder at emnet er ment for elever som trenger ytterligere utfordringer i engelsk ... -
From Two Grades to One in Lower Secondary English
Langfjæran, Karen (Master thesis, 2022)Med den nye læreplanen, LK20, er det innført én karakter i stedet for to i engelskfaget på ungdomsskolen. Dette gjenspeiler en forflytning av fokus fra muntlig og skriftlig vurdering til å vurdere samlet kompetanse. Denne ... -
How do learners want to study vocabulary at home?
Røneid, Runa Nyland (Master thesis, 2022)Denne studien fokuseres på broken av forskjellig ordinnlæringsverktøy som elever kan bruke hjemme. Et ordinnlæringsverktøy er et verktøy som blir brukt for å gjøre det enklere og mer effektivt å lære. Da jeg vokste opp, ... -
Matematikk er ikke bare tall.
Normann, Anita (Master thesis, 2019)Sammendrag Matematikk er ikke bare tall. En kvalitativ studie om elevers arbeid med representasjonsformer. Hva kjennetegner arbeid med tekstoppgaver hos elever på småtrinnet og hvilke utfordringer kan oppstå når de ... -
Norwegian ESL-Teachers' Experience with Differentiated Instrucion in Differentiated Groups
Dragsten, Lisa Halle (Master thesis, 2019)Denne studien undrsøker temaet differensierte grupper, mer spesifikt, er den en kvalitative studie som ser på spørsmålet: Hvordan opplever norske ESL-lærere bruken av differensiert undervisning i differensierte grupper i ... -
Poetry in Upper Secondary school A study on EFL teachers’ reflections on the potential for using poetry in their classes, and their selfreported classroom approaches related to using it
Sjøbakk, Camilla Hoff (Master thesis, 2023)Læreplanen LK20 opererer med et bredt tekstbegrep, og dikt er ikke nevnt i læreplanmålene for engelskfaget i videregående skole. Denne studien har undersøkt engelsklæreres refleksjoner rundt bruken av poetiske tekster i ... -
Secondary school students’ perceptions of language-learning experiences from participation in short Erasmus+ mobilities with non-native speakers of English
Normann, Anita (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article reports on a small-scale qualitative case study where the purpose was to examine a group of Norwegian upper secondary students’ reflections around own language-learning experiences when participating in three ... -
Speak up! - Exploring ESL teachers' facilitation of students' oral interaction
Rostad, Camilla (Master thesis, 2018)I lys av at verden blir stadig mindre, og at det globale behovet for avanserte engelskspråklige ferdigheter øker, søker denne avhandlingen å utforske hvordan engelsklærere legger til rette for muntlig deltakelse blant ... -
Teaching writing to 6th graders in the Norwegian EFL classroom: A qualitative interview and observation study
Hoff, Kaja Rama Hagen (Master thesis, 2021)For elever å lære å skrive på engelsk er en viktig ferdgihet å oppnå for dem selv, for sammfunnet og hverden rundt dem. Å kunne skrive kan hjelpe elevene til å reflektere over seg selv og ta del i samfunnet. Denne studien ...