• Hvilken forståelse av gener og arv har elever etter grunnskolen? 

      Kvam, Carola (Master thesis, 2012)
      Bioteknologi og genteknologi er dagsaktuelle tema. For at hver enkelt skal kunne ta selvstendige og opplyste valg innenfor dette området, både i forhold til sitt eget liv og i forhold til demokratiske avgjørelser, kreves ...
    • Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development 

      Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Gabrielsen, Anja; Jordet, Arne N. Nikolaisen; Misund, Stig; Nergård, Tone; Øyehaug, Anne Bergliot (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Education for sustainable development (ESD) provides crucial opportunities for young people to be involved in complex sustainability issues. This study contributes to existing knowledge about primary school teachers’ ...
    • "Knowing is a process, not a product": En studie av elevers begrepsoppfatninger i kjemi 

      Paus, Karoline Gillebo (Master thesis, 2012)
      Det har i det siste vært mye fokus på elevenes realfagskompetanse i skoledebatten. Det snakkes blant annet mye om at det viktigste for å øke elevenes kompetanse er å styrke lærernes kompetanse, både faglige og didaktisk. ...