• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Lau, Albert"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-10 av 10

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Deformation Law and Control Limit of CRTSIII Slab Track under Subgrade Frost Heave 

      Cai, Xiaopei; Zhang, Qian; Zhang, Yanrong; Wang, Qihao; Luo, Bicheng; Yang, Guotao; Lau, Albert (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      In order to find out the influence of subgrade frost heave on the deformation of track structure and track irregularity of high-speed railways, a nonlinear damage finite element model for China Railway Track System III ...
    • Influence of Evacuation Walkway Design Parameters on Passenger Evacuation Time along Elevated Rail Transit Lines Using a Multi-Agent Simulation 

      Zihua, Pan; Wei, Qingchau; Lau, Albert; Torp, Olav (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Passenger evacuation on elevated railway lines has always been an important issue for elevated rail transit safety management, because it is challenging to evacuate passengers efficiently in the event of man-made calamities ...
    • Integrated evaluation of energy and emission reduction potential and management strategies for urban road systems 

      Anastasio, Sara; Wu, Shaopeng; Bohne, Rolf André; Passer, Alexander; Spaun, Sebastian; Kristensen, Terje; Li, Jiashuo; Xie, Jun; Kreiner, Helmuth; Hoff, Inge; Barbieri, Diego Maria; Vignisdottir, Hrefna Run; Lau, Albert; Amirkhanian, Serji N. (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Solving the problems of high energy consumption and high emissions generated by the urban road systems is of great importance for the construction of low-carbon cities. Several tools have been developed to establish a ...
    • Intermodal Freight Transport in Norway - A Study of Terminals and Railway Performance Time 

      Malvik, Marie Husum (Master thesis, 2021)
      Sammendrag Denne oppgaven omhandler planlegging og drift av godstransport og terminaler for omlasting mellom veg og jernbane, et dagsaktuelt og interessant tema. Det er forventet en økning i person- og godstransporten ...
    • Investigation of Railway Switch and Crossing with 35 Tonnes Axle Load 

      Brittmark, Øystein Kleppe (Master thesis, 2021)
      Økning av volum og vekt av godset som transporteres på tungtransport jernbanelinjer er en måte å øke kapasitet og kostnadseffektiviteten. I tillegg har økt aksellast innvirkning på dynamiske krefter og laster. Ytelse og ...
    • Mulighetsstudie av reduksjon av tverrsnittsstørrelsen til jernbanetunneler med hensyn på kostnader og miljø 

      Moe, Britt Karin (Master thesis, 2021)
      Det har vært en økning i tverrsnittsstørrelsene til jernbanetunneler i tråd med den teknologiske utviklingen, fra de første togene begynte å kjøre på skinner i Norge. Økningen i tverrsnittsstørrelsen kan forsvares med økt- ...
    • Numerical Simulation of Switch and Crossing Towards an Optimized Turnout Design 

      Lau, Albert (Doctoral theses at NTNU;2018:210, Doctoral thesis, 2018)
      Switch and crossing (S&C) or turnout is a mechanical component within railway infrastructure that provides flexibility for train to switch from one track to another. However, such flexibility requires certain degree of ...
    • Quantm som erstatning for tradisjonelle linjevalgsmetoder 

      Matland, Ådne Himle (Master thesis, 2021)
      Quantm er et digitalt prosjekteringsverktøy fra teknologiselskapet Trimble som i de siste årene har fått mer og mer oppmerksomhet. Programmet skal angivelig gjøre valg og vurderinger av linjeføringer mer effektivt og ...
    • Simulation of Train-Turnout Coupled Dynamics Using a Multibody Simulation Software 

      Lau, Albert; Hoff, Inge (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      With the advancements of computing power, multibody simulation (MBS) tool is used to study not only train dynamics but also more realistic phenomena such as train-track coupled dynamics. However, train-turnout coupled ...
    • Stange Overpass: Finite Element Model Updating of an Unconventional Railway Bridge 

      Erduran, Emrah; Demirlioglu, Kültigin; Lau, Albert; Aziz, Kameran; Willoughby, Ian; Hyldmo, Endre; Arsenovic, Tomislav; Martinelli, Enzo (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Stange Overpass is a three-span railway reinforced concrete bridge on the Dovre line that connects the cities of Oslo and Trondheim in Norway. It was built in 2002 and has been extended by 1,5 m in each direction in 2004. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit