• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Løhre, Audhild"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 34

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A two-year perspective: Who may ease the burden of girls' loneliness in school? 

      Løhre, Audhild; Kvande, Marianne Nilsen; Hjemdal, Odin; Lillefjell, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Background: Loneliness is negatively related to good health and wellbeing, especially among girls. There is little research, however, on factors that may ease the burdens of loneliness in the school setting. Thus, we ...
    • A two-year perspective: Who may ease the burden of girls' loneliness in school? 

      Løhre, Audhild; Kvande, Marianne Nilsen; Hjemdal, Odin; Lillefjell, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Background: Loneliness is negatively related to good health and wellbeing, especially among girls. There is little research, however, on factors that may ease the burdens of loneliness in the school setting. Thus, we ...
    • Akademiske ambisjoner på vidregående skole 

      Wefald, Monika Stefania (Master thesis, 2016)
      Jeg har i dette forskningsarbeidet undersøkt om hvilke individuelle og ytre faktorer som kan ha en sammenheng med de akademiske ambisjonene til elever i 3.klasse på videregående. Jeg har også sett på hvilke forskjeller det ...
    • "Det e itj nå sånn quick-fix på nån av områdan der" : en mikroetnografisk studie av en lærers tilrettelegging for en elev med Asperger-syndrom innenfor rammene av ordinær undervisning 

      Brovold, Joachim Kimo (Master thesis, 2015)
    • Disease-specific clinical pathways - are they feasible in primary care? A mixed-methods study 

      Grimsmo, Anders; Løhre, Audhild; Røsstad, Tove Garåsen; Gjerde, Ingunn; Heiberg, Ina Heidi; Steinsbekk, Aslak (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Objective: To explore the feasibility of disease-specific clinical pathways when used in primary care. Design: A mixed-method sequential exploratory design was used. First, merging and exploring quality interview data ...
    • ''E har lært kor avslappa og konsentrert e egentlig kan vårrå'' - En kvalitativ studie av to elevers utfordringer knyttet til ADHD-relaterte vansker, og hvordan deltagelse i skoleprosjektet ''Skyting for mestring'' har hjulpet dem 

      Sløgedal, Simen (Master thesis, 2018)
      Denne studien tar for seg to elevers deltakelse i skoleprosjektet Skyting for mestring, ved Rennebu barne- og ungdomsskole. Videre tar den for seg hvordan prosjektet hjelper elevene med utfordringer sine tilknyttet ...
    • "En kan ikke være best i alt" : en kvalitativ fokusgruppestudie med ungdommer og fagpersoner sine tanker om hva som bidrar til gode psykososiale miljø for ungdom 

      Hestmo, Tone Sofie (Master thesis, 2015)
      Ungdomstiden er en fase hvor det skjer mye i løpet av kort tid. Ungdom opplever kroppslige endringer, de skal takle overgangen fra grunnskole til videregående, eller finne andre veier om skole ikke er alternativet. Det er ...
    • Engasjement og faglig tilfredshet i klasserommet 

      Etnan, Randi; Løhre, Audhild (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Skolefaglige prestasjoner blant elever i grunnskolen får gjerne stor oppmerksomhet i politikk og forskning. Denne studien har tatt utgangspunkt i elevenes subjektive faglige tilfredshet. Artikkelen belyser helsefremmende ...
    • Ensomhet blant ungdom - En kvantitativ studie om individuelle og klasserelaterte faktorers sammenheng med ensomhet 

      Bækkelien, Bente (Master thesis, 2018)
      Ensomhet har stor betydning for helse og livskvalitet. De senere årene har ensomhet fått økt oppmerksomhet her til lands. Formålet med denne studien er å undersøke hvilke individuelle og klasserelaterte faktorer som ...
    • Factors associated with internalizing or somatic symptoms in a cross-sectional study of school children in grades 1-10 

      Løhre, Audhild; Lydersen, Stian; Vatten, Lars Johan (Journal article; Peer reviewed, 2010)
      Background: School related factors that may contribute to children’s subjective health have not been extensively studied. We assessed whether factors assumed to promote health and factors assumed to have adverse effects were ...
    • Foreldre i møte med skolen - En kvalitativ forskningsstudie om tre foreldre til barn med autismespekterforstyrrelse, og deres erfaringer knyttet til samarbeidet med skolen om opplæringen til deres barn 

      Bronnes, Eveline Døving (Master thesis, 2017)
      Sammendrag Denne masteroppgaven omhandler foreldre til barn med en autismespekterforstyrrelse, og deres erfaringer knyttet til samarbeidet med skolen om opplæringen til deres barn. Oppgavens problemstilling er følgende: ...
    • Helhetlige pasientforløp – gjennomføring i primærhelsetjenesten 

      Grimsmo, Anders; Løhre, Audhild; Røsstad, Tove; Gjerde, Ingunn; Heiberg, Ina Heidi; Steinsbekk, Aslak (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Et av hovedmålene i samhandlingsreformen har vært at kommuner i samarbeid med sykehus skal kunne tilby helhetlige og integrerte tjenester før og etter sykehusopphold, basert på sammenhengende pasientforløp. Kommuner og ...
    • ''Jeg prøver virkelig å få det til - jeg skulle gjerne ha hatt åtte armer!'' - En kvalitativ intervjustudie av hvordan seks mellomtrinnslærere opplever at intensjonen om tilpasset opplæring for elever med lese- og skrivevansker blir realisert i praksis, samt hva lærerne uttrykker påvirker dette 

      Maalø, Kristin Vegge (Master thesis, 2017)
      I denne studien er fokuset rettet mot seks læreres opplevelser av hvordan intensjonen om tilpasset opplæring for elever med lese- og skrivevansker blir realisert i praksis, samt hva disse lærerne uttrykker påvirker dette. ...
    • Lifestyle Changes in Diet and Physical Activities after Group Education for Type 2 Diabets - The Active Ingredient in the Education. A Qualitative Study 

      Rygg, Lisbeth Østgaard; Løhre, Audhild; Hellzèn, Per Ove (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Background: Diabetes self-management education (DSME) for patients with type 2 diabetes requires efficient teaching methods that make patients want to change lifestyle in terms of their diabetes. The study looks at what ...
    • Listen to the voices of the students! The role of peers in academic and social school connectedness 

      Andersen, Marit; Rønningen, Grete Eide; Løhre, Audhild (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Previous literature has highlighted the role that adults play in fostering school connectedness and in supporting various outcomes, such as improved health and academic achievement. This study explores students’ discussions ...
    • Livsmestring - et kontinuum - En kvantitativ studie av støtte og belastninger knyttet til ungdommers livsmestring 

      Hartwedt, Berit (Master thesis, 2019)
      Livsmestring har den siste tiden blitt et særlig populært begrep. I den nye læreplanen som trer i kraft i 2020 skal livsmestring, som en del av læreplanens generelle del, være et fokus på tvers av fag. Hensikten med denne ...
    • Læreres møter med engstelige barn - Hvordan kan lærere bidra til at elever som er engstelige får en positiv utvikling? 

      Aas, Torhild Svaland (Master thesis, 2019)
      Problemstillingen tar utgangspunkt i læreres møte med engstelige barn. Gjennom denne studien har jeg søkt kunnskap om hvordan lærere og assistenter kan legge til rette for at disse barna utvikler seg positivt. I den ...
    • Om å oppleve ordene - En kvalitativ studie av tre spesialpedagogers erfaringer i arbeid med elever som har spesifikke språkvansker 

      Austnes, Sunniva (Master thesis, 2017)
      Språk er noe av det viktigste et barn lærer å utvikle. Vi bruker språket gjennom hele dagen, både for å kommunisere, dele tanker, meninger og videre for læring. I dagens skole stilles det også store krav til språklige ...
    • Pedagogikkfagets kraft for lærerstudenter i profesjonsutdanningen 

      Tangen, Truls Nilsen; Madsen, Anders; Løhre, Audhild (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om pedagogikkfagets betydning for lærerstudenters profesjonelle utvikling. Vi undersøkte pedagogikkfagets betydning for lærerstudenters profesjonelle utvikling ved å studere ...
    • Peer victimization as reported by children, teachers, and parents in relation to children's health symptoms 

      Løhre, Audhild; Lydersen, Stian; Paulsen, Bård; Mæhle, Magne Olav; Vatten, Lars Johan (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Background: Victims of bullying in school may experience health problems later in life. We have assessed the prevalence of children’s health symptoms according to whether peer victimization was reported by the children, by ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit