Blar i NTNU Open på forfatter "Klefstad, Bjørn"
-
Analyzing Pedagogic Practice and Assessments in a Cross-Campus Programming Course
Sandstrak, Grethe; Klefstad, Bjørn; Styve, Arne Gerhard; Bylappa Raja, Kiran (Peer reviewed; Journal article, 2024)Teaching programming efficiently to students in the first year of computer science education is challenging. It is especially cumbersome to retain the interest of both groups, when the student group consists of novice ... -
Det digitale trusselbildet hos privatpersoner
Nakken, Nicolai (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven handler om å kartlegge det digitale trusselbildet til privatpersoner. Først går jeg gjennom en del sentrale begreper som er viktig å vite hva betyr for å forstå resten av oppgaven. Vi ser videre på hva ... -
Erfaringer med bruk av Lego Mindstorm Robolab og objektorientert programmering i Prosjektfaget
Sandstrak, Grethe; Klefstad, Bjørn (HiST/AITeL-rapport, Research report, 2004)I denne rapporten legger vi frem våre erfaringer med bruk av Lego Mindstorm Robolab i prosjektfaget. Rapporten ser også nærmere på målsettingen med å ta dette i bruk i undervisningen på Høgskolenivå. Rapporten har følgende ... -
Fagopplegg for bruk av Lego Mindstorm Robolab og objektorientert programmering i et prosjektfag
Sandstrak, Grethe; Klefstad, Bjørn (HiST/AITeL-rapport, Research report, 2004)Denne rapporten viser hvordan man kan bruke Lego Mindstorm Robolab som case i et prosjektfag, samtidig som det støtter opp om grunnopplæringen i Javaprogrammering. Rapporten ser også nærmere på målsettingen med å ta dette ... -
Hvordan skape økt bevissthet og oppslutning fra studentene i kvalitetsutvikling i høyere utdanning
Klefstad, Bjørn; Sandstrak, Grethe (Journal article; Peer reviewed, 2023)Vi har i denne studien sett på et kvalitetssystem for evaluering og erfaringer med hvordan dette gjennomføres i høyere utdanning. Vi har hatt fokus på rollene emneansvarlig og student og sett på hvordan studieprogramledelsen ... -
Intensivt obligatorisk SCRUM-prosjekt i systemutviklingsundervisning
Bryne, Geir Bjørkli (Master thesis, 2019)Denne oppgaven tar for seg en case på NTNU som omhandler undervisningsmetodikk i systemutvikling. Undervisningsmetoden det er blitt forsket på er et intenst obligatorisk SCRUM-prosjekt. Prosjektet er en del av undervisningen ... -
Low-Cost Learning: Enabling Refugee NGOs to Lead Entrepreneurship Programs Independently
Fox, Anne; Strand, Knut Arne; Klefstad, Bjørn (Chapter, 2024) -
Modell for innføring av et ledelsessystem for informasjonssikkerhet
Sand, Simen; Ravna, Natalia; Rønning, Martin (Bachelor thesis, 2019)Formålet til denne forskningsrapporten er å analysere hvorvidt vår nåværende modell for innføring av et ISMS har blitt foreldet som følge av store fremskritt og endringer innen feltet, hvordan den nye personvernsforordningen ... -
Referansegrupper som verktøy for kontinuerlig kvalitetsforbedring
Sandstrak, Grethe; Klefstad, Bjørn (Journal article; Peer reviewed, 2021)NTNU sitt kvalitetssystem stiller krav til at emneansvarlig skal sørge for kontinuerlig kvalitetsutvikling i emner de har ansvar for. Emneansvarlig skal normalt gjennomføre emneevaluering ved bruk av referansegruppemetodikk ... -
Trender i det digitale trusselbildet for norske virksomheter
Kårstad, Torstein; Øvstedal, Bendik (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven undersøker utviklingen av det digitale trusselbildet og angrepsmetoder norske virksomheter har opplevd de siste fem årene. Rapportens bidrag er å kartlegge hvilke trender som kommer å prege trusselbildet de ...