Browsing NTNU Open by Author "Kahrs, Magnus Strøm"
Now showing items 1-9 of 9
-
Akselerasjonen går vel inn mot sentrum, ikke sant?
Jacobsen, Ida Christine Molvig (Master thesis, 2020)Sammendrag For å kunne gå opp til eksamen eller annen avsluttende vurdering i emner innen høyere utdanning må studentene ofte gjennomføre og få godkjent en viss andel obligatoriske arbeidskrav i løpet av et semester. ... -
Analyse av bacheloringeniørstudenters opplevelse av relevans i et obligatorisk fysikkemne
Haugnes, Vegard (Master thesis, 2024)I dagens teknologiske samfunn, er ingeniører med tekniske ferdigheter veldig ettertraktet. Følgelig er forståelse av fysikk, en av disse ettertraktete ferdighetene. På grunn av dette vil man mest sannsynlig tenke at fysikk ... -
Beregningsorientering i fysikkutdanning
Storesund, Henrik (Master thesis, 2022)Realfagsutdanningen blir i større og større grad påvirket av teknologisk utvikling for å tilpasse seg arbeidslivets behov. Moderne teknologi gir mulighet for folk flest til å gjøre enorme beregninger, og det er av stor ... -
Peer learning and concept test, Formative assessment a learning opportunity
Korpås, Guri Sivertsen; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg (Chapter, 2019)The experiences and conceptions about the physical world that students bring into the classroom may support or inhibit them in gaining an understanding congruent with the physical theories. This is relevant for classical ... -
Programmering i fysikkundervisning
Slettevoll, Elias Odden (Master thesis, 2023)Den nye læreplanen setter et økt fokus på bruken av numeriske metoder, digitale beregningsverktøy og derunder programmering for grunnopplæringen i det norske skolesystemet. Anno våren 2023 er programmering fortsatt ikke ... -
Studenters forventninger til og erfaringer med programmeringsoppgaver i fysikk
Storesund, Henrik; Kahrs, Magnus Strøm; Andersen, Trine Højberg (Peer reviewed; Journal article, 2023)Innen fysikk utgjør beregningsorientering en større og større del. Dette har gitt konsekvenser for fysikkutdanningen, i form av økt vektlegging av problemstillinger som løses ved hjelp av numeriske metoder og som krever ... -
TEACHERS’ VIEWS ON COLLABORATING IN MULTI-CAMPUS COURSE CLUSTER FOR ENGINEERING STUDENTS
Kahrs, Magnus Strøm; Korpås, Guri Sivertsen (Chapter, 2022) -
Teaching In Student-Centred Active Learning Spaces: How Relational, Pedagogical, Spatial, And Technological Aspects Intertwine And Affect The Learning Environment
Korpås, Guri Sivertsen; Andersen, Trine Højberg; Kahrs, Magnus Strøm; Hansen, Gabrielle; Røren, Kari Anne Flem (Chapter, 2023)Higher educational institutions internationally have shown a growing interest in developing learning spaces that support student-centred learning approaches. For engineering education, this development aligns well with an ... -
The interactive whiteboard supports joint focus in collaborative learning
Andersen, Trine Højberg; Korpås, Guri Sivertsen; Hansen, Gabrielle; Kahrs, Magnus Strøm (Chapter, 2018)