Browsing NTNU Open by Author "Junker, Astrid"
Now showing items 1-9 of 9
-
A case study of two 1st grade students' strategic reasoning in repeating patterning tasks
Junker, Astrid; Nortvedt, Guri-Anne (Chapter, 2022) -
Counting strategies in a number sense competent 1 st grade student. The case of Agnes
Junker, Astrid (Chapter, 2022)This paper explores metacognition to Andrews & Sayers’ (2015) number sense framework in descriptions of systematic counting competence, using Kilpatrick et al.’s (2001) components of mathematical competence as guides. A ... -
Patterning in grade 1 students with low and high number sense proficiency
Junker, Astrid (Doctoral theses at NTNU;2024:170, Doctoral thesis, 2024)How can verbal expressions like “One-two-three-four – there are only two!” with finger gestures, or “Hub-hub”, “I need more triangles”, “Green comes more times!” with patterning of visuospatial cubes and tiles, help us ... -
Patterning strategies in grade 1 students with low and high number sense proficiency
Junker, Astrid; Nortvedt, Guri A.; Farsani, Danyal (Journal article; Peer reviewed, 2025)Repeating patterning proficiency predicts students’ later mathematical proficiency. A comparative multi-case design enabled the present study to compare patterning success and strategy use for repeating patterns of 75 ... -
Relations between grade 1 students' number sense and nonverbal and verbal reasoning
Junker, Astrid; Nortvedt, Guri A. (Chapter, 2022)This study investigated relations between number sense and nonverbal and verbal reasoning in 75 Norwegian grade 1 students. Number sense was measured by a digital assessment utilising eight components of the foundational ... -
Strategy variation in counting and patterning: Part-whole reasoning
Junker, Astrid; Nortvedt, Guri-Anne (Chapter, 2022) -
«Studenten kan forebygge og oppdage matematikkvansker og tilrettelegge for mestring hos elever med ulike typer matematikkvansker» - men kan studenten det?
Dahl, June Skylstad (Master thesis, 2022)Denne studien tar sikte på å få innsikt i om lærerstudenter får mulighet til å lære det den nasjonale retningslinjen, «studenten kan forebygge og oppdage matematikkvansker og tilrettelegge for mestring hos elever med ulike ... -
Tellestrategier og lav nonverbal intelligens
Ramstad, Guro; Lian, Tina Victoria (Master thesis, 2021)Denne studien fokuserer på elevenes tallforståelse i starten av skolegangen. Målet med denne studien er å få innsikt i tellestrategiene til to elever med lav nonverbal intelligens. Vårt utvalg er valgt på grunnlag av ... -
Tellestrategier og lav nonverbal intelligens
Ramstad, Guro; Lian, Tina Victoria (Master thesis, 2021)Denne studien fokuserer på elevenes tallforståelse i starten av skolegangen. Målet med denne studien er å få innsikt i tellestrategiene til to elever med lav nonverbal intelligens. Vårt utvalg er valgt på grunnlag av ...