Browsing NTNU Open by Author "Jølle, Lennart"
Now showing items 1-8 of 8
-
Det skal eigentleg vere på plass!
Sjøvik, Haakon (Master thesis, 2021)Dette masterprosjektet analyserer korleis ei gruppe på fem norsklærarar på same ungdomsskule vurderer elevtekstar i fellesskap. Prosjektet blei starta etter ei eigen vurderingserfaring med vurderingsskjema og vurderingskriterier. ... -
“Digging for Gold” or “Sticking to the Criteria”: Teachers’ Rationales When Serving as Professional Raters
Jølle, Lennart; Skar, Gustaf Bernhard Uno (Journal article, 2018)This paper reports findings from a project called “The National Panel of Raters” (NPR) that took place within a writing test programme in Norway (2010–2016). A recent research project found individual differences between ... -
Establishing Rating Scales to Assess Writing Proficiency Development in Young Learners
Skar, Gustaf Bernhard Uno; Jølle, Lennart; Aasen, Arne Johannes (Peer reviewed; Journal article, 2020)Writing assessment scales were developed to include functional aspects of writing proficiency in contemporary Norwegian teaching toolkits for Grades 1 to 3. This study aims to describe the process of developing empirically ... -
Forslaget til ny eksamen i norsk: i tråd med fagfornyinga?
Kristiansen, Vilde Marlene (Master thesis, 2022)Denne masteravhandlinga tek føre seg forslaget til ny eksamen i norsk skriftleg for 10. trinn. Studien er ein analyse av eksempeloppgåvene i dette forslaget. Bakgrunnen for studien er innføringa av fagfornyinga og dei nye ... -
Functional Writing in the Primary Years: Protocol for a Mixed-Methods Writing Intervention Study
Skar, Gustaf Bernhard Uno; Aasen, Arne Johannes; Jølle, Lennart (Peer reviewed; Journal article, 2020)This protocol article describes the project Functional Writing in the Primary Years, which received funding in late 2018 and was started in August 2019. The Functional Writing in Primary School (FUS) project aims to increase ... -
Hvor kommer elevteksten fra?
Kvålen, Torger (Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er skriving i norskfaget. Utgangspunktet for oppgaven er at jeg og tre medstudenter har laget fire ulike skriveoppgaver som en elevgruppe på niende trinn skulle samtale og skrive tekster ut ... -
Legg til i lagrede treff Vurderingsdialogen : en undersøkelse av tekstvurderingspraksis ved nasjonal læringsstøttende prøve i skriving
Jølle, Lennart (Doctoral thesis at NTNU;2015:158, Doctoral thesis, 2015)I forberedelsene til det som skulle bli nasjonal utvalgsprøve i skriving, og som nå har status som nasjonal læringsstøttende prøve i skriving, ble det i 2010 etablert et semipermanent nasjonalt vurdererpanel som skal stå ... -
Teachers as raters: Investigation of a long term writing assessment program
Skar, Gustaf Bernhard Uno; Jølle, Lennart (Journal article; Peer reviewed, 2017)In 2010, the Norwegian Writing Centre (NWC) was commissioned by the Norwegian Directorate for Education and Training to develop the National Sample-Based Writing Test (NSBWT), which was to be administered annually to a ...