Browsing NTNU Open by Author "Igland, Mari Ann"
Now showing items 1-3 of 3
-
Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav (Journal article; Peer reviewed, 2017)This socio-culturally informed qualitative study examines digitalised classrooms in Norwegian secondary schools, with a focus on the relationship between information and communication technology (ICT) and dialogic aspects ... -
Med iPad som blyant i pennalet: En tekstetnografisk tilnærming til mellomtrinnselevers multimodale tekster og tekstskaping
Strømman, Elin (Doktoravhandlinger ved NTNU;2024:136, Doctoral thesis, 2024)Med iPad som blyant i pennalet Daglig bruk av nettbrett i grunnskolen ble nesten fordoblet i perioden 2015-2020, og digitaliseringen av skolen har gått mye raskere enn forskningen på feltet. Ifølge grunnskolens ... -
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre
Lorentzen, Vibeke; Igland, Mari Ann; Solheim, Randi (Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen er basert på en studie av et utvalg ressurser om skriving i naturfag, hentet fra nettsidene til Skrivesenteret og Naturfagsenteret. I Læreplanverket for Kunnskapsløftet inngår skriving som grunnleggende ...