• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Hoveid, Marit Honerød"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-19 of 19

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • "Å forstå det de leser, det er jo der de faller gjennom": En kvalitativ studie om hvordan lærere kan tilrettelegge for leseforståelse i undervisningen for minoritetsspråklige 

      Moen, Mette Aulin (Master thesis, 2012)
    • Betydningen av deltakelse i skolen 

      Olaussen, Camilla Seline (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan fem tidligere elever ved en alternativ skole opplevde mulighet for deltakelse. Gjennom politiske rapporter fremstår skolegang ved alternative opplæringsarenaer som annenrangs da det ...
    • Beyond binaries: Enacting agency in video observations in ECEC 

      Sørenssen, Ingvild Kvale; Aarsand, Pål; Hoveid, Marit Honerød (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The focus on children’s voices and experiences has been a substantial part of childhood studies. Research with children is closely linked to the idea of children as agents rather than seeing them as passive objects. In ...
    • Det magiske øyeblikket: Gjensidig forståelse mellom rådgiver og veisøker: En fenomenologisk studie av hvordan rådgivere opplever å etablere gjensidig forståelse med veisøker 

      Engelsøy, Silje (Master thesis, 2011)
      Denne oppgaven har til hensikt å få innsyn i hvordan rådgivere opplever å etablere gjensidig forståelse med veisøker. Det empiriske forskningsmaterialet i oppgaven baserer seg på en fenomenologisk metode, og intervju med ...
    • Elever som viser innagerende atferd: med fokus på tilrettelegging i skolen 

      Olaussen, Katarina Selnes (Master thesis, 2014)
      Innagerende atferd har fått mindre oppmerksomhet i skolen enn utagerende atferd. Atferdsproblemet kan være vanskelige å oppdage, og oppfattes ikke på en negativ måte blant lærere og medelever (Befring & Duesund, 2012; Bru, ...
    • En fenomenologisk-heurmenautisk studie av hvordan skoleledere opplever (det) å ha ansvar for skolens virksomhet 

      Finne, Arnhild (Master thesis, 2012)
    • "Full kontroll i barnehagen?" - en studie av styring og styringsmentalitet. 

      Figenschou, Gøril (Doktoravhandlinger ved NTNU;2017:286, Doctoral thesis, 2017)
      Sammendrag: Avhandlingen fokuserer på hvordan ansatte i barnehager skaper og regulerer barns (og ansattes) muligheter i barnehagen gjennom diskursive praksiser og ulike reguleringer av tid og sted. Gjennom en pragmatisk ...
    • Hvordan opplever kontaktlærere på barnetrinnet sin relasjon til elever med reaktiv aggresiv atferd, og hvilke strategier bruker de for relasjonsbygging med denne type elever? 

      Kilen, Inger-Lise (Master thesis, 2018)
    • Jeg hadde en viss følelse av at jeg var annerledes.: En kvalitativ studie av kvinner som har fått diagnosen AD/HD som voksne sine opplevelser fra egen skolegang 

      Ledsaak, Solrun Oust (Master thesis, 2012)
    • "Jeg tenker at alt henger sammen. Vi henger sammen. Delene henger sammen": Helhetlig karriereveiledning. Karriereveilederes erfaring med helhetlig karriereveiledningspraksis. En kvalitativ studie 

      Fenne, Eli Holmquist (Master thesis, 2011)
      Denne studien undersøker hvordan karriereveiledere praktiserer helhetlig karriereveiledning ut fra forskningsspørsmålet: Hvordan forstår og erfarer karriereveiledere helhetlig veiledningspraksis? Hensikten har vært å ...
    • Læreres utdanning– et arbeid med personlig språkbruk 

      Hoveid, Marit Honerød (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:133, Doctoral thesis, 2009)
    • Menn diagnostisert med AD/HD i voksen alder og deres erfaringer med skole 

      Moe, Melanie Berdonar (Master thesis, 2012)
    • Også lager de ei gruppe og snakker om det 

      Bergh, Camilla Fredrikke (Master thesis, 2016)
      Denne studien ser på samhandlingen som foregår i relasjonen mellom lærer og elev fra et elevperspektiv. Elevenes opplevelse av fellesskapet dem i mellom er også en del av studiens tematikk. Dette drøftes i lys av begrepene ...
    • Pedagogisk veiledning i familiebarnehage 

      Danielsen, Eva Marie (Master thesis, 2013)
      Fagområde og problemstilling: Oppgaven utgjør siste del av ett mastergradsstudie i pedagogikk ved pedagogisk institutt, NTNU, studieretning «Utdanning og oppvekst». Temaet jeg har undersøkt er veiledning i familiebarnehage. ...
    • Rom for utdannande prosessar? Ei empirisk og teoretisk utforsking av vegleiingsrommet i masterutdanning 

      Engen, Dagrun Astrid Aarø (Doktoravhandlingar ved NTNU;2021:186, Doctoral thesis, 2021)
      Samandrag Utdannande prosessar i mastervegleiing Kvart år tek over 15 000 studentar i norsk høgare utdanning ein mastergrad ved å gjennomføre arbeidet med masteroppgåva – eit sjølvstendig forskings- eller utviklingsprosjekt ...
    • Spesialundervisning i grunnskolen - En kvalitativ intervjustudie av tre lærers arbeid med spesialundervisning 

      Glømmen, Sara Martine Amdal (Master thesis, 2019)
      I denne oppgaven rettes søkelyset mot lærere som gjennomfører spesialundervisning og deres støtte i det spesialpedagogiske feltet. Spesialundervisning har i mange år vært under debatt og det har i senere tid dessverre vist ...
    • «Til å begynne med så hadde jeg kanskje litt mer sånn sperrer, men det gikk forbausende fort til at jeg … Jeg oppdager stadig vekk at, ja! Det kan jeg bruke den til!» En kvalitativ studie med fire erfarne læreres møte med endringer i en etablert undervisningspraksis 

      Dullum, Trine (Master thesis, 2019)
      Denne studien ser på erfarne læreres møte med endringer i en etablert undervisningspraksis. Hensikten er å belyse læreres opplevelser av hvordan det er å benytte digitale verktøy i undervisningssammenheng, og hvordan ...
    • Ungdom på barnevernsinstitusjon sine erfaringer med medvirkning 

      Kingswick, Caroline (Master thesis, 2013)
    • «Vi fokuserer på det positive i en ellers vanskelig hverdag»: En kvalitativ studie av fem læreres tilrettelegging av undervisning ved sykehusskoler og utfordringer knyttet til dette 

      Pettersen, Julie (Master thesis, 2013)
      Temaet for denne masteroppgaven er hvordan lærere ved sykehusskoler tilrettelegger undervisningen for barn som er innlagte på sykehus. Jeg har i den forbindelse gjennomført en kvalitativ undersøkelse med intervju som ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit