Browsing NTNU Open by Author "Holiman, Sidsel Marianne"
Now showing items 1-6 of 6
-
«Hvorfor skal ikke ho få være med?» En kvalitativ studie av fem foreldre til barn med utviklingshemming sine opplevelser med samarbeidet med skolen i overgangen mellom barneskolen og ungdomsskolen.
Hansen, Malin Fried; Lahus, Hedda (Master thesis, 2024)Denne kvalitative studien bygger på fire semistrukturerte intervju med fem foreldre som alle har barn med utviklingshemming. Gjennom disse intervjuene har vi fått innsikt i foreldrenes erfaringer med samarbeidet med skolen ... -
«Hvorfor skal ikke ho få være med?» En kvalitativ studie av fem foreldre til barn med utviklingshemming sine opplevelser med samarbeidet med skolen i overgangen mellom barneskolen og ungdomsskolen.
Hansen, Malin Fried; Lahus, Hedda (Master thesis, 2024)Sammendrag Denne kvalitative studien bygger på fire semistrukturerte intervju med fem foreldre som alle har barn med utviklingshemming. Gjennom disse intervjuene har vi fått innsikt i foreldrenes erfaringer med samarbeidet ... -
Inclusion in Norwegian Higher Education: Deaf Students’ Experiences with Lecturers
Kermit, Patrick Stefan; Holiman, Sidsel Marianne (Journal article; Peer reviewed, 2018)Nordic research concerning disabled higher education students has suggested that inclusion often simply means placement among non-disabled peers. Individual disabled students are the ones who must bridge the gap between ... -
Lærerens autonomi sett i sammenheng med trivsel, depersonalisering og tanker om å slutte i skolen: Hvordan kan man forstå det teoretiske konstruktet autonomi i tilknytning til læreres yrkesutøvelse
Holiman, Sidsel Marianne (Doctoral theses at NTNU;2023:233, Doctoral thesis, 2023)The management of the Norwegian education system both restricts and expands teachers' autonomy simultaneously. On one hand, standardised student tests and increased mandatory reporting govern teacher practices. However, ... -
«Vi kan klare å møte dem på en bedre måte enn det vi får til i dag» - En kvalitativ studie av tre lærere og en spesialpedagog sine erfaringer og opplevelser med tilpasset opplæring for evnerike elever
Tønsager, Malin (Master thesis, 2024)I denne studien rettes fokuset mot lærere sine erfaringer og opplevelser med tilpasset opplæring for evnerike elever. Det anslås at 10-15% av elevpopulasjonen i norsk skole kan kalles evnerike, og av den grunn er dette ... -
Å være udiagnostisert med ADHD – en kvalitativ studie av tre menns opplevelser fra grunnskolen
Brendeløkken, Magnus (Master thesis, 2024)Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvordan elever med diagnoser opplever skolehverdagen sin når de må ferdes udiagnostiserte. Problemstillingen som har dannet grunnlaget for studien er følgende: Hvilke ...