Browsing NTNU Open by Author "Hellesnes, Gro"
Now showing items 1-3 of 3
-
Elevsamtalens mellomkroppslige, relasjonelle og eksistensielle dimensjon. En lærers opplevelse av planlagte elevsamtaler i grunnskolen i dialog med kroppslige, relasjonelle og eksistensielle teoretiske perspektiver.
Hellesnes, Gro (Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen har til hensikt å undersøke læreres opplevelse av de planlagte samtalene med elevene, såkalte elevsamtaler. Ved bruk av fenomenologisk fortolkende metode har det med utgangspunkt i problemstillingen Hvilke ... -
Hvem blir jeg når jeg skal være en annen?: En Q-metodisk studie av opplevelser omrking eget selv gjennom å spille roller
Hellesnes, Gro (Master thesis, 2012)This thesis presents a Q-methodological study whose purpose is to capture people's experience and discoveries related to the experience of playing roles. Using a theoretical base with emphasis on psychosynthesis’ concept ... -
"Jeg følte meg veldig alene" En studie om nyutdannede lærere, og hvordan de opplever de første årene i yrket. Opplevelsene forstås i sammenheng med organisasjonens ivaretakelse av lærerne og i sammenheng med utvikling av egen robusthet.
Thørn, Marius Amundsen (Master thesis, 2023)Denne studien undersøker hvilke opplevelser og særlige utfordringer nyutdannede lærere møter de første årene i læreryrket. Deres opplevelser ses i sammenheng med organisasjonens ivaretakelse av nettopp lærerne, men også ...