• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Hansen, Kari"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1 

      Bødtker-Lund, Daniel; Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Artikkelen belyser hvordan opplæringens innhold i Vg1 erfares av elever, lærlinger og lærere, som grunnlag for vurdering av endringsbehov i norsk yrkesopplæring. Problemstillingen artikkelen gir svar på er: Hvordan fungerer ...
    • Et aksjonsforskningsprosjekt med TIP Vg1 om egenvurdering og utvikling gjennom bruk av videoopptak 

      Wiggen, Rune (Master thesis, 2018)
      I dette aksjonsforskningsprosjektet søker jeg i samhandling med mine Vg1 elever på Teknikk- og industriell produksjon (TIP), å identifisere hvordan en lærer med hjelp av videoopptak, kan stimulere elevene til å utvikle ...
    • Hva er yrkesdidaktikk i dagens yrkesopplæring i skole? 

      Hansen, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      I dag forventes det at yrkesfaglæreren kan tilrettelegge og lede opplæring mot mange og ulike yrker og fagbrevområder som elevene utdanner seg til i en og samme klasse. Forskning og evaluering etter Kunnskapsløftet KL (06) ...
    • Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen 

      Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Artikkelen handler om endringsprosessen i utforming av ny struktur i yrkesopplæringen og på hvilken måte fagmiljøene og bransjene, gjennom de faglige rådene, har innflytelse på endringene i struktur som gjøres i norsk ...
    • Praksisopplæring i arbeidslivet - Erfaringer for utvikling av relevant yrkeskompetanse på veg mot helsefagarbeider 

      Skåren, Bente Fjerdingsøy; Løken, Eli (Master thesis, 2016)
      Hensikten med vår studie har vært å få innsikt i hvordan prosjekt til fordypning (PTF) og arbeidspraksis bidrar til at elever på Vg2 helsearbeiderfag får utviklet relevant yrkeskompetanse. Prosjekt til fordypning er et ...
    • Utvikling av yrkesidentitet i faget prosjekt til fordypning - med fokus på barne- og ungdomsarbeiderfaget 

      Sæbøe, Roma Garlaite (Master thesis, 2016)
      I dette studiet ønsker jeg å beskrive elevenes erfaringer omkring utvikling av yrkesidentitet i faget prosjekt til fordypning, med fokus på barne- og ungdomsarbeideryrket. Målet er å få en bredere forståelse av elevenes ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit